sobota, 30 lipca 2011

Amatorskie szycie faturszka.

Oprócz kolejnego festynu na którym siedzieliśmy jakieś 2 godziny, po czym wszyscy gdzieś zniknęli bez czekania na loterię z nagrodami. Sama miałam dość zapachu papierosów i pchających się do naszej ławki ludzi. Jedyną atrakcją było rzucanie opakowaniem po paluszkach i butelką Frugo.

Może pokażę Wam, co ostatniego czasu udało mi się uszyć (już naprawdę strasznie mi się nudzi x.x)

Co potrzebowałam:
* starego, białego obrusu z sh (za 3 tkaniny zapłaciłam ok. 3 zł)
* starej firanki, z której zapożyczyłam pseudo koronkę (również sh)
* białej nici i igły (oczywiste?)
* szpilek.

1. Wycinamy szablon, wszystkie wymiary są zależne od Was. 



2. Odrysowujemy go na materiale, wycinamy z pewnym odstępem od linii, aby dobrze zagiąć tkaninę. Można oczywiście wyciąć dokładnie po liniach, ale bez zaginania do narysowanego wcześniej konturu może wyjść krzywo.


3. Zagięcia przypinamy szpilkami, przeszywamy dookoła.


4. Tym samym sposobem przyszywamy koronkę. Można to zrobić razem z przyszywaniem zagięć, jednakże grubszy materiał ciężej przebić igłą. Plus mój sposób wydaje się być mocniejszy (:


5. Wiązania. Ja zrobiłam z nich jeden długi pasek, dzięki czemu utworzy sie osobny pasek w górnej części fartuszka i bardziej zrozumiale pisząc - na zaszytą część bez koronki najdzie biały pas z wiązań.
Ps. rozszerzający się materiał utworzy uroczą kokardę.


6. Zaszywamy brzegi, coby się nie pruły. 


I TA-DAAAAM! uszyłam całkiem zbędny fartuszek. Teraz pozostaje mi go jeszcze wyprać i wyprasować.



W końcu skończyłam oglądać Chobits, ale kusi mnie, aby przeczytać mangę. Tyle, że nigdzie nie mogę znaleźć po polsku online (tak to dosyć ważne, aby była online ew. do pobrania). Znalazłam jedynie ang, które dam radę przeczytać, ale po co się męczyć?


Carolyn, xoxo

25 komentarzy:

  1. fajnie ci wyszedł ten fartuszek.:>

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej! extra! :)
    już niedługo na moim blogu będzie można wygrać bony na biżuterię byDziubeka, także zapraszam do obserwacji i również obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uroczy fartuszek. miałam kiedyś taki w domu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodałam do obserwowanych, liczę, że Ty też mnie dodasz.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny fartuszek,dodałam się do obserwatorów ostatnio mam nadzieję,że ty też się dodasz.
    PS:Znacie/znasz jakiegoś bloga gdzie robi się różne rzeczy samemu tak jak właśnie np.fartuszek ?
    Jezeli tak to piszcie proszę,bo nudzi mi się a porobiłabym sobie takie rzeczy jak nie ma pogody.
    mój blog---> www.kolorowy-swiat-marzen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. śliczny, świetnie Ci wyszedł ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Też kiedyś z nudów szyłam, ale tak dobrze mi nie wychodziło. Pozdrawiam^^

    OdpowiedzUsuń
  8. fartuszek podobny do takich, które noszą sprzątaczki w dobrym, drogich hotelach ;DD
    sliczny!

    OdpowiedzUsuń
  9. ładnie wyszło, ale chyba naprawdę ci się już nudzi :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku nigdy bym nie wpadła że w taki prosty sposób można uszyć taki fajny fartuszek :D niestety mało przebywam w kuni itp więc muszę się porządnie zastanowić ... a w sumie co mi szkodzi uszyć sobie taki do picu ;P Nie przejrzałam jeszcze całego bloga, ale juz zauważyłam temat poprzedniego postu o lampionach Chińskich czy tam Japońskich- ja mam okazje co roku oglądać je na Grunwaldzie w ilości- MNÓSTWO przepiękny widok, wszystkie for harcerze ;D haha. nono biorę się za przeglądanie bloga, ale na pewno dodam, bo widzę że kreatywna osóbką jesteś :)

    POZDRAWIAM!

    OdpowiedzUsuń
  11. Prosty a jaki efektowny:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. zostałaś u mnie zaproszona do tagu "jak mieszkają twoje kosmetyki?" :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super może też coś takiego zrobię. Masz ciekawego bloga. Zapraszam do mnie. Obserwujemy się nawzajem ?

    OdpowiedzUsuń
  14. Uroczy ten fartuszek. Taki słodki

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe pomysły. Obserwuję -.-

    OdpowiedzUsuń
  16. Kreatywne :)
    Ojj...chyba rzeczywiście Ci się bardziej nudzi teraz :D

    {sorry, że odpisuję dopiero teraz, ale dopiero co złapałam chwilę wolną), mam nadzieję, że będziesz mój blog odwiedzać częściej ;*

    hoopy-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. pomysłowe ;>
    +obserwujemy?:D

    OdpowiedzUsuń
  18. świetny :D dobry sposób na nudę

    Zapraszam na nasz blog.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda ślicznie ;3
    Też taki chcę, bo kocham gotować .

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten blog nadaje się do konkursu na bloga!
    baardzo duża szansa na wygraną!!
    zapraszam! szczegóły na blogu;
    http://japonia-kraj-kwitnacej-wisni.blogspot.com

    ZAPRASZAM ;]

    OdpowiedzUsuń
  21. ` I ty nie umiesz szyć?! Idź sie schowaj XD

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli obserwujesz mojego bloga, to dlatego, że Ci się podoba - nie uznaję obserwacji za obserwację. Regularnie natomiast odwdzięczam się za komentarze i z góry za nie dziękuję (◡‿◡✿)

.post-body img { width:1200px; height:auto; } post-body img {border:none !important ;}