poniedziałek, 18 lutego 2013

Transparent clutch


 Hi guys! Chciałam tę notkę przeznaczyć na bardzo fajne i moim zdaniem dość przyjemne diy, jednak jestem zbyt mało rozgarnięta na robienie zdjęć w dobrych momentach, więc opisze Wam jedynie najważniejsze punkty, bo samo wykonanie nie jest jakoś szczególnie skomplikowane i raczej każdy zainteresowany sobie z tym poradzi.

Czego potrzebujemy:
* 3 twardych koszulek biurowych, czy jak to zwiecie ya kno
* nożyczek (oprócz klasycznych przydadzą się też malutkie, bo w kącikach ciężko jest przeciąć nić)
* białej nitki i igły
* dużych zacisków
* linijki
* czegoś do zaznaczania linii cięcia, ja używałam żółtego markera.

1. Najpierw wyjaśnimy do czego będą 3 koszulki (teraz chwila skupienia, bo mogę namieszać)

1 koszulka: jest częścią główną. Można ją rozkroić na kilka części, ale ja opiszę ten bardziej idiotyczny, ponieważ szyłam pierwszy raz, ale po zastanowieniu się, to wcale nie jest taki głupi. Układamy koszulkę jak na zdjęciu i jeszcze raz patrzymy do góry, na wstępny zarys. Dolną warstwę zostawiamy w spokoju, tymczasem na wierzchniej rysujemy prostą, mniej-więcej w połowie. Teraz, korzystając z cyrkla (whoops, nie wymieniłam go) i linijki, rysujemy trójkąt równoramienny. Nie wiem, jak zaawansowani jesteście w geometrii, ale będzie czas na pytania.

2 koszulka: z niej wycinamy dwa trójkąty, które widzicie po lewej i prawej, najlepiej rozciąć ją na dwie części, podłożyć pierwszą koszulkę i odrysować boki, tak, żeby była zgodna z naszym głównym trójkątem, na którym później pojawi się dolne zapięcie.
3 i ostatnia koszulka: drugi duży trójkąt na górze. Wiemy, jaka jest szerokość, dlatego odrysowujemy tylko boki, jakie utworzyły trójkąty. Musi być on jednak nieco większy i nachodzić na dolny, ponieważ tam będzie umieszczone zapięcie. 

2. Teraz najprzyjemniejsza część, czyli szycie ręczne! Najtrudniejsze są do obszycia boki trójkątów wewnątrz, dlatego polecam zacząć od zszywania krawędzi. Tym samym, będą one lepiej ustabilizowane i szycie wewnątrz torebki nie będzie tak męczące. Chyba jest to u mnie najgorzej wyglądająca część, ale przypominając sobie te wszystkie wyczyny z igłą, żeby dostać się jak najdalej końca, jest ok. Ostatnią częścią szycia jest duży trójkąt, czyli krawędź górna.

3. Brawo, jeżeli dotrwałeś do tego punktu z szyciem. Teraz potrzeba Ci jedynie zatrzasków/zapięć, które możesz nabyć w pasmanterii. Przyszywamy je po obu stronach i tyle.





W razie jakiś pytań - http://www.formspring.me/carolyndolly lub komentarze!

22 komentarze:

  1. Ale masz świetny nagłowek , jak taki zrobić? Nigdy nie wiem jak zrobić napis.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehs, otworzyłam tylko nowy plik w Photoshopie, wybrałam czcionkę, napisałam, co chciałam i tyle ;)

      Usuń
  2. Świetny blog :)
    dziękuje za komentarz
    Obserwuję !

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł:) Taka mini torebka = koperta;D
    Możesz informować mnie o nowych wpisach?
    Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajne - pomysłowe !

    świetny nagłówek

    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie fajne *.*
    Bradzo fajne ; )
    Obserwuję : )
    Pozdrawiam ! ♥
    klaudia12-klaudunia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł!
    uwielbiam DIY :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super blog ;D

    obserwuje i zapraszam http://super-kosmetyki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne. Tylko nie na moje ręce :D

    ~Rox

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydatna : )

    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajniutki pomysł :)

    Zapraszam do mnie : http://truskawka-smerfetka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Kopiowanie wyłączone? Bajery.net

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem pod wrażeniem! Efekt końcowy rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale super <3 ! Ale nie dla mnie, bo na razie nie umiem dobrze szyć ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Kuroshitsuji? :D Uwielbiam to!

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli obserwujesz mojego bloga, to dlatego, że Ci się podoba - nie uznaję obserwacji za obserwację. Regularnie natomiast odwdzięczam się za komentarze i z góry za nie dziękuję (◡‿◡✿)

.post-body img { width:1200px; height:auto; } post-body img {border:none !important ;}