piątek, 9 maja 2014

Romanticisation of Mental Illness, Kelsey Weaver

#np Lady Gaga - Brooklyn Nights

Nie znam się zupełnie na fotografii. I mam tu na myśli kompletny brak znajomości tematu, począwszy od jakiejś terminologii a kończąc na tym, że potrafiłabym wymienić może z 3 światowych fotografów? Dlatego zazwyczaj omijam tę ścieżkę sztuki, czasami zachwycając się tym, co zobaczę na tumblr i tak było i tak razem, gdy zobaczyłam zdjęcia Kelsey Weaver. Jednak oprócz typowego, kilkusekundowego zachwytu i wciśnięcia przycisku reblog poczułam dziwne uczucie, że jest to coś, czym trzeba się podzielić. Koncepcja nie jest jakoś nader skomplikowana i pewnie sama mogłabym takie zrobić (coś, co mówi każda osoba, która nic nie wie o sztuce), a mimo wszystko tak mocno do mnie trafiły i wyperswadowały napisanie osobnej notki i opublikowanie ich tutaj. 

Angielskie słowo romanticizing po polsku znajduje odpowiednik jedynie w słowie koloryzować, co brzmi trochę paradoksalnie przy czarno-białych tumblrach nastolatków o bujnym życiu towarzyskim i wyimaginowanej depresji, ale będziecie musieli to zrozumieć w ten sposób. Nie ma niczego pięknego w rzeczach, które sprawiają ból, nie pozwalają wyjść z domu, ograniczają. Te rzeczy dotyczą zwykłych ludzi, nie cudownych bohaterów tragedii. Depresja nie polega tylko na prowadzeniu smutnego bloga i pisaniu wierszy po nocach. Depresja to brak prysznica przez kilka dni, przepocony podkoszulek i łóżko, bo wtedy nic nie ma sensu. To nie jest piękne, romantyczne, to nie jest coś, co dobrze wygląda w filmach, o czym ludzie chętnie piszą. 

I don't know much about photography and all those little things connected to that but I can say what really touches and leaves a mark on my mind. Romanticisation of Mental Illness by Kelsey Weaver is definetely one of those things since I'm really fed up with the black and white blogs featuring depressing quotes, self harm and eating disorders because it's cool. It's not. There is nothing tragically beautiful and poetic about smelling bad when you see no point in taking shower. Nothing great about swallowing tons of pills, neither laying in bed the whole fucking life. You don't need a depressing side blog to feel like you're teenager, enjoy the moments and if you need help, don't be afraid to ask the ones you love. 

Wszystkie zdjęcia dzisiaj publikowane są własnością Kelsey Weaver

Ps: dostałam się dalej w brytyjskim konkursie Company, wystarczy wejść TUTAJ i zagłosować na Sup Carolyn jako BEST TEEN STYLE (numer 8). Nie musicie nawet wybierać na siłę w innych kategoriach, można przejść dalej za pomocą next. Będę wdzięczna dozgonnie, bo to wiele znaczy!

Ps: I've made it and got shortlisted on Company.co.uk so if you feel like I deserve to be BEST TEEN STYLE (#8) vote for Sup Carolyn HERE. It means the world to me, thank you so much!

54 komentarze:

  1. Swietny blog.

    Poklikasz w linki i baner? Jesli tak to zostaw komentarz na moim blogu a sie odwdziecze. http://welcomtomyworldd.blogspot.com/2014/05/sheinside-wspopraca.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trochę się ośmieszasz, wiesz?

      Usuń
    2. Hahaa, gdybyś napisała, że zjadłaś błoto z kałuży to też znalazłby się ktoś, kto napisałby "Swietny blog."

      Usuń
  2. Bardzo dobry temat i dobrze zaprezentowany!

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawa notka wygląd bloga cudny :) :)

    http://nikkowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Daje w czapę, tak powiem. Nie wiedziałam jeszcze TAKIEGO przedstawienia tematu... Mimo że nie łapię się szczególnie w zawiłościach tumblera i innych takich. Stwierdzam po prostu- piekne zdjęcia, głęboki temat do dalszych rozmyślań, rozwijania, może na piśmie, może znowu fotografie. Fascynujące.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo, pisałam niedawno felieton o depresyjnych blogach nastolatków, dlatego doskonale rozumiem, o co Ci chodzi... niestety to takie przykre zjawisko, które chyba może doprowadzić do prawdziwej depresji czy innych zaburzeń, bo nie wierzę, że jak się męczy temat smutku i cierpienia dzień i noc, to to w ogóle na człowieka nie wpływa. No i moim zdaniem jeśli ktoś takowego bloga prowadzi (nawet jeśli ma wielu przyjaciół, życie towarzyskie) to jednak coś jest nie tak, bo zdrowo myślący człowiek ma o depresji właśnie takie zdanie, jak Ty. Super, że poruszyłaś ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie dziwię się twojemu zachwytowi. Te zdjęcia są naprawdę genialne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdjecia są piękne. Boże ukazują mroczne strony w taki wiosenny i uroczy sposób !

    http://olusiek-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdjęcia są takie urocze :)
    A ci niby depresyjni nastolatkowie, co tylko na tumblrze ukazują co im jest, są trochę wkurzający, ale to jest ich tumblr ich sprawa. Ale jest taka ''moda'' bo większość ma takie;___;
    Ale przyznam się, że lubię takie obrazki depresyjne ;o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. laska, sama sobie zaprzeczasz. Bo sama jesteś jedną z nich :P
      bo taka moda
      nie ogarniam.

      Usuń
  9. Bardzo fajnie napisane, a zdjęcia są naprawdę świetne ;-)

    http://monika-jb.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakiś rok temu chodziłam przez chwilę na koło fotograficzne, ale szybko zorientowałam się, że to nie dla mnie. Nie mam tego...wyczucia momentu. Ale czasem serce staje kiedy np, na takim tumblr widzę zdjęcia jak powyżej lub inne. Niby proste, ale gdybym ja je zrobiła nie byłby tak...miłe dla oka.
    A co do tej 'depresji' to staram się omijać takie blogi. śmieszą mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdjęcia w Twojej dzisiejszej notce okrutnie mnie poruszyły. Każdemu z nich przyglądałam się przez kilka minut, myśląc i wspominając. Sądzę, że te przysłowiowe kilka dni bez prysznica, które nie mają sensu i o których napomknęłaś, to zdecydowanie za mało. Ja miałam "przepocony podkoszulek" prawie dwa lata... Nie fajne wspomnienia. Te fotografie niby w lżejszy sposób przedstawiają problem chorób psychicznych, typu depresja czy anoreksja, jednak (jak dla mnie) są mocno odpychające. Najbardziej przeraziły mnie trzy żyletki schowane w pudełeczkach na przedostatnim zdjęciu. Jakbym widziała siebie i swój "zestaw dnia znośnego"...
    I odnośnie depresyjnych tumblr'ów. Takie blogi mogą wydawać się większości zabawne, bo ludzie uważają, że autorką/ autorem takich rzeczy jest rozpieszczana nastolatka/ nastolatek, który potrzebuje "fejmu" i followersów. Ale czasami za tym wszystkim siedzi osoba, która na prawdę potrzebuje pomocy. A przez upublicznianie takich rzeczy pokazuje, że liczy na pomoc. Osobie, która ma ciężką depresję poproszenie o pomoc jest jak przeskoczenie góry Mount Blank. Nie do wykonania. Wiem, bo próbowałam przez dwa lata. Zawsze kiedy chciałam coś powiedzieć, momentalnie się zacinałam i na tym się skończyło. Więc nie rozumiem tutaj paru osób, które mają ubaw z takich ludzi ^^"
    Problem jest taki, że jeśli ktoś nie przeżyje ciężkiej depresji albo jeśli ktoś z jego bliskich jej nie miał, to nigdy nie zrozumie tego tematu, problemu i takich osób. Za cholerę. Nie ważne jak bardzo by chciał i się starał.

    OdpowiedzUsuń
  12. hmm. Trafiłaś w czuły punkt.
    Jak się przewinie mojego tumblra do początku, to widać niekiedy takie wanna-be depresyjne zapędy. Nie były to jednak foty pochlastanych przedramion ani zakrwawionych żyletek, moja depresja brała się z czego innego.. nawet wtedy nie rozumiałam, po co użalać się nad sobą publicznie, pisać posty typu "jeśli zrebloguje to ponad x osób, nie zabiję się dziś' może jednak lepiej dla spoleczeństwa byłoby... ach. To brzmi zbyt brutalnie. Jak ktoś na prawdę cierpi i chce odejść na drugą stronę, to nie brzęczy o tym przed całym światem, tylko idzie po sznur.
    Wyszłam z tego i teraz mój sposób na życie (i tumblr) to szukanie pozytywów we wszystkim, co mnie otacza, a nie odwrotnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fotografia to dla mnie czarna magia, ale czasami lubię popodziwiać ładne zdjęcia. ^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Jej, to zdjęcie z pistoletem jest świetne *o*
    Zagłosowałam :)) Powodzenia!

    Jeśli będziesz miała czas to zapraszam do obejrzenia mojego filmiku na yt i kliknięcia łapki w górę jak się spodoba! Pozdrawiam :)
    https://www.youtube.com/watch?v=huU3mf3TwPA&feature=youtu.be&hd=1

    OdpowiedzUsuń
  15. Interesuję się fotografią, nie bez powodu chcę iść po gimnazjum na właśnie ten kierunek, ale musiałem przez jakiś czas wpatrywać się w te zdjęcia, żeby zrozumieć o co chodzi w nich, serio lol ale teraz gdy już wiem o co chodzi mogę naprawdę powiedzieć, że są genialne. Kelsey jest naprawdę świetną fotografką i szczerze to nie słyszałem o niej, dzięki.

    HUBSOOO.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnie tez bardzo poruszyly te zdjęcia. Niestety wiele jest takich tumblrow na ktorych pokazywane jest cierpienie, pokaleczone cialo i przykro ze dokladnie tak jak wyzej kolezankananapisała jest to ignorowane i reblogowane. Te zdjęcia które sa u Ciebie nie oddaja depresji czy anoreksji tak derastycznie ale jednak jest to choroba i jakkolwiek pokazane bylyby zyletki sznury w kwiatki czy tabletki jak perelki to jest to jednak smutne ze prawie co 4 tumblr ukazuje tak smutne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  17. Naprawdę ciekawe zdjęcia. Chyba pierwszemu przyglądałam się najdłużej - bo borykam się z tym problemem. Właściwie to wyglądam chyba dobrze, ciągle słyszę od koleżanek, gdy pytam czy prztyłam, żebym szła się wreszcie leczyć, bo już je wkurw...denerwuje, ale ciągle mam jakieś "ale" i chcę zobaczyć na liczniku mniej. To już przerodziło się w obsesje i ważę się minimum dziesięć razy dziennie, a gdy widzę po posiłku dodatkowy kilogram to potrafię być zła i rozdrażniona cały dzień. Ale nie cierpię na żadne zaburzenia odżywania, jem 5 posiłków, tylko w mniejszych ilościach, a czasem pozwalam sobie na jakieś KFC, które później siedzi w mojej głowie przez dłuuugi czas i nie daje mi żyć. A wyimaginowanych problemów nastolatek (najczęściej dot. miłości) również nie ogarniam. Pozdrawiam!

    klaudr.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Zdjęcia są świetne, fajny pomysł z pistoletem :)
    3maj się cieplutko ^^

    Jeżeli ci się spodoba zaobserwuj.
    http://moda-ma-zasady.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. I love these photos more every time I see them. They're just so powerful yet beautiful <3

    The Quirky Queer

    OdpowiedzUsuń
  20. Za: Słownik języka polskiego: wyperswadować «perswazją odwieść kogoś od jakiegoś zamiaru»; z tego co rozumiem, to zdjęcia raczej skłoniły Cię do "napisania osobnej notki i opublikowania ich tutaj.", a nie odwiodły od tego zamiaru?
    Poza tym, zdjęcie z wagą najlepsze ★

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo ciekawy temat na notkę, miło, że podzieliłaś się z nami tymi obrazkami i opublikowałaś je w swoim poście :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękne te zdjęcia.Jesteś jedną z wielu osób ktore potrafią napisac cos mądrego w tym temacie,oprócz 'noe tnijcie sie:/' Tak bardzo Cię uwielbiam i zazdroszczę Ci tej umiejętności.:(

    OdpowiedzUsuń
  23. też interesuje się fotografią, Twoje zdjęcia są świetne!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zdjęcia są rewelacyjne :)) ja się kiedyś bardzo lubiłam bawić fotografią, ale nie mam dobrego aparatu i mnie to dość mocno zniechęciło. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  25. O! Świetny post, świetny styl pisania. Bede Cie na pewno obserwować. Nareszcie miejsce, gdzie z przyjemnością czyta sie kogos wypociny. Pozdrawiam!
    Www.worldwithmary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny post, trafiłaś w sedno ;)
    Najbardziej przydało mi do gustu zdjęcie z pistoletem ;p

    zapraszam: jackdanielsky.blogspot.com
    +obserwuję ;*

    OdpowiedzUsuń
  27. Zakohalam sie w drugim i trzecim zdjęciu *.* śliczne są

    http://feelingsdonotplay.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  28. co powiesz na wspolna obserwacje?:) Zaobserwuj, a odwdzięcze sie;)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co powiesz na wypad z mojego bloga i nie poniżanie się?

      Usuń
  29. Zdjęcia są na prawdę wspaniałe! I to dowód, że zdjęcie to nie tylko dobra jakość zdjęcia ale i przekaz :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudowne zdjęcia *.*

    http://asiula-madziula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Boskie zdjęcia <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  32. Zainspirowałaś mnie,zdjęcia są cudne :) http://przyszopceuszatych.blogspot.com/ + możesz zaobserwować jak ci się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Fajne te zdjęcia!

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Hej słodka;)
    Co powiesz na wspolna obserwacje?:) Bardzo potrzebuje nowych obserwatorow, moge na Ciebie liczyc?:)
    shootingdiamond.blogspot.com
    Odwdzięcze się;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1) nie jestem słodka, a już na pewno nie dla Ciebie.
      2) nie, wynoś się stąd.

      Usuń
  35. Genialne zdjęcia :)


    Zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jak skomentujesz albo zaobserwujesz jak ci się spodoba
    http://kwiatowy-urok.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetny wpis ! Może wspólna obserwacja ? Jak tak to zacznij i napisz u mnie w komentarzu, a ja zrobię to samo ♥
    Mój blog : http://polakate.blogspot.com/ *.*

    OdpowiedzUsuń
  37. Fajnie się czyta twojego bloga, sympatyczne zdjęcia ;) wgl bardzo fajnie ;)
    Obserwujemy? Czekam na odp na moim blogu ;)
    http://skorka-pomaranczy.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sympatyczne zdjęcia o chorobach psychicznych, no no idziemy w dalej z tępotą i ignorancją

      Usuń
  38. faktycznie, rewelacyjne są te zdjęcia, zwłaszcza pierwsze trzy zrobiły na mnie największe wrażenie. ;)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  39. Fajny blog!
    zapraszam do mnie
    http://nietypowymateusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Zdjęcia faktycznie przyciągają uwagę na dłużej. Ciekawa interpretacja.

    OdpowiedzUsuń
  41. zdjecia daja wiele do myslenia. to okropne ze teraz ludzie prowadza takie blogi tylko dlatego zeby popisac sie przed innymi to chore. motyw anorektyczek czy pocietych rak jest jak dla mnie wstretny i nie ma w nim nic co moglo by sie stac dla kogis inspiracja.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli obserwujesz mojego bloga, to dlatego, że Ci się podoba - nie uznaję obserwacji za obserwację. Regularnie natomiast odwdzięczam się za komentarze i z góry za nie dziękuję (◡‿◡✿)

.post-body img { width:1200px; height:auto; } post-body img {border:none !important ;}