piątek, 16 stycznia 2015

fav books of 2k14

#np Billy Joel - Uptown Girl 

Można odnieść wrażenie, że podsumowania roku 2014 we wszystkich formach nie znają końca i kolejne osoby prześcigają się w pokazywaniu swoich ulubionych rzeczy, ale często dostaję pytania o książki, więc stwierdziłam, że je pokażę. Nie czytam tak dużo, jakbym chciała, bo brakuje mi czasu, ale zawsze kupuję coś będąc w Empiku. Nie jestem też szczególnie zainteresowana tworzeniem obszernych recenzji, więc żeby nie zepsuć Wam zabawy, pobieżnie opiszę jedynie o czym one opowiadają. W takim razie, zapraszam:

Joanna Bator Rekin z parku Yoyogi i Japoński wachlarz: Właściwie pierwszą książkę znalazłam w comiesięcznych rekomendacjach Harper's Bazaar i gdy zobaczyłam na półce kolejną, bez wahania wzięłam i przeteleportowałam się do kasy. Autorka wyciąga wszystkie dziwne ciekawostki na temat Japonii, ale też porusza tematy bliższe Polakom, przykładowo odwieczną zagadkę tajemniczych automatów z używaną bielizną, a także bardziej antropologiczne spojrzenie na japońskie społeczeństwo. Uwielbiam, mogłabym przeczytać jeszcze nieskończenie wiele książek tego cyklu, wiedząc, że wszystkie są na tak wysokim poziome, jak powyższe dwie.

Richard Lloyd Parry Ludzie, którzy jedzą ciemność: Kolejna książka, którą zaproponowało mi Harper's Bazaar, długo wyczekiwałąm jej premiery, jednak było warto. Początkowo nudziły mnie długie wstępy opisujące życie ofirary zbrodni, której poświęcona jest książka, ale w końcu zrozumiałam, jak ważne to było, abym zaczęła coś czuć względem niej. Aby nie była dla mnie anonimową osobą, a prawdziwą osobą, którą znałam i w której przeszłości uczestniczyłam. Książka ma metaforyczny tytuł, ale gdy ją skończyłam - naprawdę czułam, jakby pochłonęła mnie ciemność. Ciemność Tokio i tajemnic, które skrywa: półświatka, perwersyjnych zbrodniarzy i nieudolnej policji.

Haruki Murakami Sputnik Sweetheart. Kolejna dziwna pozycja japońskiego pisarza, który znalazł uznanie zagranicą, czytałam już kilka jego książek, ale ta szczególnie zdobyła moje uznanie. Jest krótka, przyjemna i cieszę się, że wrzuciłam ją do plecaka przed podróżą do Budapesztu, bo umilała mi wieczory w hotelu. 

Sophia Amouruso #SZEFOWA interesowała mnie zaraz po wydaniu w Stanach. Nic dziwnego, książka szybko stała się kultowa i choć Sophia przyznaje, że nie chciała, aby była to feministyczna manifestacja, ale trudno jest przeoczyć sens tej książki. Możesz być #szefową, nawet jeśli jesteś najniższym pracownikiem. Ta książka nie tyle, co motywuje do działania, ale i daje nadzieję. Nawet jeśli dziś jesteś w sytuacji, że ledwo wiążesz koniec z końcem, jutro możesz być milionerką, zarządzającą jedną z najszybciej rozwijających się firm. Warto zacząć rok od tej pozycji.

Jack Kerouac Zbudź się, żywot Buddy: Może kiepsko się rozglądam za książkami o buddyzmie i innych systemach filozoficznych Wschodu, ale jej znalezienie zaskoczyło mnie na tyle, że automatycznie ją kupiłam. Ciekawe, bardzo autentyczne przestawienie postaci Buddy, które lepiej pomogło mi zrozumieć całą koncepcję buddyzmu. Czekam na okazję, by przeczytać inne pozycje Kerouaca.

21 komentarzy:

  1. książka "#szefowa" wydaje się fajna.
    nowy post u mnie, zapraszam!!
    jestemmiska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, ja kocham czytać ; D

    jeta-jeeta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super post Carolyn! Jednak najbadzieh lubie te ze stylizacjami i jak wstawiasz jakies rzeczy z e-bay, takze czekam z niecierpliwoscia! Buziaki!!!
    Coolest-angels.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. "Ludzie, którzy jedzą ciemność" tą książkę sama bym chętnie przeczytała :3
    ♡❀ imagine-yuki.blogspot.com ❀♡

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie chcę żeby to brzmiało jak hejt, jedynie opinia - chociaż tematyka i sama notka jest bardzo ciekawa, o tyle nie bardzo podoba mi się, ze mimo obietnicy w pierwszym akapicie, 'pobieżnie opiszę jedynie o czym one opowiadają', kompletnie nie opisałaś o czym jest np. Sputnik Sweetheart, więc osoba, która nigdy nie miała do czynienia z książką wie tylko, że jest krótka i przyjemna, nie znając nawet ogólnego zarysu fabuły albo tematyki ksiażki. To taka moja mała sugestia. Poza tym świetny post, postaram się przeczytać przynajmniej część tytułów, tym bardziej, że mam kartę do empika i mało pomysłów na wykorzystanie jej :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będę się tłumaczyć, że notkę napisałam praktycznie w ciągu godziny, bo miałam tak zawalony tydzień, bo masz oczywiście rację i to tylko moja wina, ale postaram się poprawić! :)

      Usuń
  6. Nie czytałam żadnej z nich, ale jeżeli się na nie natknę to chętnie je przeczytam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe tytuły. Życzę przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawe tytułu nic niestety z tego nie przeczytałam ;)
    zapraszam do mnie ;)

    http://loveyourlifexantonia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiłaś mnie książkami Joanna Bator i mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda mi się je nabyć.
    Sama tak mam, że chce tyle przeczytać i albo brakuje mi pieniędzy, albo po prostu czasu. Zastanawia mnie to, bo najczęstszym powodem jest szkoła, a przecież tam chcą, żebyśmy byli oczytani i mądrzy, żebyśmy na maturze mieli podać różne książki, wiersze, filmy, które wiążą się z daną tematyką i podając coś co nie należy do podstawowego kanonu lektur, możesz zapunktować, ale kiedy mamy to robić skoro tyle od nas chcą i męczą nas totalnymi pierdołami- takim na przykład edb i pp, człowiek się tego uczy zamiast przeczytać jakąś ciekawą książkę i dowiedzieć się czegoś o świecie. Eh :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam tych tytułów i same gatunki są dla mnie obce, jednak ostatnia propozycja podchodzi pod moje klimaty. Akurat religie to jest to o czym lubię czytywać ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ostatnio niestety nie bardzo mam czas na czytanie, wiem że mówię się, że jeśli się chce to na wszystko znajdzie się czas, ale jeśli chce się zdać rok to niestety naprawdę tego czasu praktycznie nie ma. T.T

    OdpowiedzUsuń
  12. Książk Murakamiego mnie zainteresowała. Ta o Japonii też. I o buddyzmie. To bardzo moje kierunki. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam i nie za bardzo moje gatunki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Najbardziej zaciekawiła mnie Szefowa :)
    http://lifemizip.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo zaciekawił mnie tytuł "Ludzie, którzy jedzą ciemność".

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli lubisz Murakamiego to polecam zbiory opowiadań "Zniknięcie Słonia" lub "Ślepa Wierzba i Śpiąca Kobieta"

    OdpowiedzUsuń
  17. Murakami to moja licealna literacka miłość :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli obserwujesz mojego bloga, to dlatego, że Ci się podoba - nie uznaję obserwacji za obserwację. Regularnie natomiast odwdzięczam się za komentarze i z góry za nie dziękuję (◡‿◡✿)

.post-body img { width:1200px; height:auto; } post-body img {border:none !important ;}