piątek, 20 marca 2015

GeoExpo 2015: giełda minerałów w Gliwicach

#np Madonna - Joan of Arc

Kiedy pierwszy raz wybrałam się dość spontanicznie na giełdę minerałów w Katowicach, byłam zdecydowana jedynie kupić onyks, bo to kamień śmierci i właściwie fajnie coś takiego posiadać w domu, prawda? Ostatecznie puściłam się w dzikie zakupy i wróciłam do domu z kamieniami, których nazwy ledwo potrafiłam zapamiętać, a na samej giełdzie nie sposób udawać eksperta, chociaż uprzejmi sprzedawcy odpowiadali na wszelkie pytania. "Jak nazywa się ten kamień?" "noc kairu", wtedy pozostało wyszeptanie "what the fuck" i usunięcie się z uprzejmą miną do kolejnego stoiska. Jednak od tego czasu trochę czytałam, oglądałam i na szczęście wiele minerałów potrafię już rozpoznać. Boję się powiedzieć, że to moje hobby, ale prócz samej estetyki i kolekcjonerskiej manii, widzę w tym coś uduchowionego.

Przechodząc do samego doświadczenia na GeoExpo - rozmiar okazał się rozczarowujący, bo stoisk było dwa razy mniej niż w Katowicach, a znakomita większość z nich prezentowała biżuterię i oszlifowane kamienie, co mnie niezbyt interesowała, lecz czy jest coś, co mogło by powstrzymać mnie w wydawaniu pieniędzy? Śmiem w to wątpić. Wróciłam do domu z dwoma obsydianami, dwoma karcami różowymi, dużym ametystem, którego kolor bardziej przypominał już czerń niż fiolet, drobnymi minerałami, które kupiłam głównie dla specjalnego kaktusa i jeszcze mniejszymi kamyczkami, które dorzucę kilku osobom do w odpowiedzi na niedawno otrzymane listy. Jeśli moje tłumaczenia nie są w stanie zwizualizować tych zakupów to zapraszam na instagrama, gdzie znajdziecie ich zdjęcie!


42 komentarze:

  1. minerały są przepiękne, jak byłam mała (naprawdę mała, w podstawówce) to zbierałam piękne kamyki i miałam nawet specjalne pudełeczko na nie (w małych rozmiarach były). potem jakoś zapomniałam o tej pasji :P, a teraz chętnie bym sobie postawiła jakieś cudo na półce... muszę się więc rozejrzeć za minerałami w trójmieście...

    Pozdrawiam serdecznie (jak zawsze),
    Tamarka z Sióstr Ohydek ;***

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow u mnie w mieście też kiedyś było coś takiego! Pamiętam, kupiłam sobie wtedy taką piramidkę. Nie wiem, z jakiego kamienia została wytworzona, ale jest piękna. Szczerze, po przeczytaniu tej notki poszłabym na to jeszcze raz C:
    http://solidscript.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam trzy rodzaje kaktusów, ale czym jest "specjalny kaktus"? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. specjalny kaktus to taki nie za mały i nie za duży, żeby wypełnić go całego kamiorami haha

      Usuń
  4. Cudowna notka i cudowne zdjęcia! Czekam aż gdzieś u mnie w okolicy odbędzie się taka giełda :c

    OdpowiedzUsuń
  5. Szalenie Ci zazdroszczę! Już się wybierałam na dwie giełdy, rok temu dowiedziałam się tydzień po wszystkim, a wiec na ten rok postanowiłam, że koniecznie muszę pojechać. I co? Termin sprawdziłam w ostatni dzień giełdy. Ręce mi opadły, a do listopada pozostało sporo czasu.
    Jak już mówiłam, strasznie zazdroszczę, chciałabym sobie pozwolić na takie zakupy. :( Moja kolekcja jest maleńka.

    ☽ cute-horror.blogspot.com ☾

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowicie piękne są niektóre!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oo ile piękności na tych zdjęciach. Zawsze się zastanawiałam czy warto iść na giełdę minerałów i chyba w końcu się wybiorę przy najbliżej okazji. Ten azuryt z malachitem wygląda cudownie. A czym są te żółtozielone kryształy na trzecim zdjęciu od końca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem, czy to nie jest przypadkiem siarka. Nie chcę wprowadzać w błąd, bo specem nie jestem :(

      Usuń
  8. Jejku ile pięknych kryształów. Miałam kiedyś kolegę, który miał ogromną kolekcję i zawsze na urodziny dostawałam od niego jakiś nowy okaz :) Bardzo ładne zdjęcia :)
    Zapraszam na kulinarny post na http://the-sound-of-your-heart-beating.blogspot.com/2015/03/hells-kitchen-pomidorove-love.html :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazdroszczę. Mnie już od dłuższego czasu fascynują minerały, ale jak na razie miałam okazję być jedynie na dość biednej, radomskiej giełdzie ;P Będę musiała się kiedyś wybrać na taką większą.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne są te minerały, niektóre są bardzo ciekawe i jak dla mnie kolekcjonowanie takich rzeczy jest świetne.


    http://laura-ss.blogspot.com/2015/03/collage-with-sheinside-clothes.html
    Byłabym wdzięczna, gdybyś poklikała w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój przyjaciel kolekcjonuje takie kamienie i mimo ze ciągle wyśmiewam jego hobby, trochę mnie do nich przekonał :D Że pozornie zwykłe kawałki skały mają w sobie to ,,coś", zwłaszcza jak potrafi się o nich coś powiedzieć. Są bardzo inspirujące.

    OdpowiedzUsuń
  13. Byłam niegdyś na takiej giełdzie, uwielbiam takie kryształy :)

    julalula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Też mam kilka takich kamieni w domu :)

    aprilen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nawet nie wiedziałam, że są takie giełdy, super!

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękne zdjęcia jaki masz aparat ? :D Wspólna obserwacja ? :)v Jeśli tak zacznij i pisz u mnie :) http://life-andstylee.blogspot.com/2015/03/oznaki-wiosny.html Zapraszam  

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest napisane po prawej stronie. Nie.

      Usuń
  17. Za takie cudeńka jestem gotowa wyłożyć każdą cenę. Ale w sumie ka tez patrze na ceny nie są najgorsze.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zazdroszczę wyjazdu na taką giełdę *.*
    Od dawna szukam gdzie bym kupiła kilka minerałów ale dalej dupa, więc widzę że muszę gdzieś w poblizu takich giełd poszukać *.*
    Nie wiem jak się nazywa ten minerał, ale ten fioletowy jasny jest najpiękniejszy :)
    http://lovett-lov.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. To takie coś istnieje?Wow,nie wiedziałam.Świetne zdjęcia ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwszy raz słyszę o tej giełdzie. Będę musiała się kiedyś tam wybrać.
    Piękne zdjęcia :3
    Pozdrawiam,
    http://wearealive111.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. w końcu ktoś orginalny <3
    stylizacje cud kamyczki tez :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Boskie, cudowne, chcę wszystko. :D
    http://onlybyme7.blogspot.com/2015/03/my-way_20.html
    Śliczne zdjęcia. Wspaniały post.

    OdpowiedzUsuń
  23. Zazdroszczę! Bardzo chciałabym wybrać się na taką giełdę, ale niestety w mojej okolicy nie odbywają się takie akcje.

    OdpowiedzUsuń
  24. Zaskakujący i bardzo oryginalny post! :) Lubie takie, więc obserwuje i pragnę więcej! :)
    leciak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. W Krakowie co chwile są takie giełdy, zawsze myślałam, że mają tam ceny z kosmosu. Z tego co widzę po zdjęciach ceny są naprawdę w porządku, największy plus to to, że można pooglądać i sprawdzić moc. Mi się najbardziej marzy kamień księżycowy

    http://www.gretarosemary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie wiem czy miałaś okazję odwiedzić giełdę minerałów na Wydziale Nauk o Ziemi UŚ w Sosnowcu, jeżeli nie to bardzo polecam. W dodatku kolejna odbędzie się w przyszłym tygodniu 28-29 marca.

    OdpowiedzUsuń
  27. Kurde, Katowice bardzo blisko mnie, a chciałam zobaczyć za ametystem lub szafirem :/
    Super post! :3

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja chciałabym mieć kamień księżycowy *o*

    OdpowiedzUsuń
  29. Zazdroszczę, sama chciałabym iść na taką giełdę :D

    BLOG :3

    OdpowiedzUsuń
  30. O, prawie moje miasto! xD Wszystko takie ładne. <3

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo fajny blog. Jesteśmy zafascynowani:) Życzymy powodzenia i dalszych sukcesów w prowadzeniu bloga!

    OdpowiedzUsuń
  32. Śliczne kamienie. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Niektóre minerały są naprawdę piękne <3
    http://aalexz-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Kocham takie targi!
    Przeczytałam ponad połowę Twojego bloga. Widzę, że dzielimy podobną pasję - Japonię.
    Podobają mi się Twoje posty o outfitach.
    Obserwuję.
    http://nekoworlds.blogspot.com/#_=_

    OdpowiedzUsuń
  35. Ostyatnie zdjęcie szczególnie mi się spodobało.

    http://bruneheureuse.blogspot.com/2015/06/summer-summer-tag.html

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli obserwujesz mojego bloga, to dlatego, że Ci się podoba - nie uznaję obserwacji za obserwację. Regularnie natomiast odwdzięczam się za komentarze i z góry za nie dziękuję (◡‿◡✿)

.post-body img { width:1200px; height:auto; } post-body img {border:none !important ;}