piątek, 1 maja 2015

✿ HANAMI ✿

#np Sky Ferreira - heavy metal heart

Hanami to nic innego jak tradycyjne podziwianie kwitnących drzew, w Japonii oczywiście wiśni, w Polsce nieco biedniej, bo wszystkiego, co się akurat nawinie o tej porze. Tak właśnie spędziłam sobotnie popołudnie w zeszłym tygodniu. Zapowiedzi przygotowały mnie na coś innego, więc byłam lekko rozczarowana, gdy cała grupa wylądowała w maluteńkim parku dosłownie w środku miasta obok dość ruchliwej ulicy, ale po rozłożeniu kocyka i jedzenia zrobiło się bardzo przyjemnie. Sensei i jego żona przygotowali dla nas małe niespodzianki: coś, czego precyzyjnie nie jestem w stanie nazwać, natomiast było to ciastko ryżowe otoczone pastą z fasoli adzuki (na zdjęciach zawinięte w woreczek foliowy, nie wygląda zbyt ciekawie, ale było naprawdę słodkie) i dango, w którego przygotowanie wkład miał każdy z uczestników pikniku. Dostaliśmy po 3 kawałki ciasta ryżowego i formowaliśmy kulki, które następnie nabijało się na patyk i obtaczało w orzechowym proszku z cukrem. Pycha! Oprócz tego na macie tatami była terenowa wersja ceremonii herbacianej, chociaż subiektywnie muszę przyznać, że największy slay zrobiły moje babeczki z matchą, bo jeśli mnie wychodzi gotowanie to trzeba o tym wspomnieć, gdzie się tylko da. Poczęstowałam nimi nawet czytelniczkę bloga, którą tam spotkałam i serdecznie pozdrawiam, bo była super urocza! 

Jeśli chodzi o to, co ubrałam, to muszę przyznać, że jestem wielką fanką eventów, gdzie można trochę zaszaleć ze strojem i wcześniej się przygotować, więc z odpowiednim wyprzedzeniem zaczęłam go planować, ale ostateczne polowanie miało miejsce trzy dni przed Hanami i kosztowało mnie 2.59 zł. Idealna sukienka piknikowa, chociaż w głębi serca pragnęłam czerwonej, dział dziecięcy jest ostatecznym sprawdzianem wymiarów i niestety sukienki były mi albo za krótkie, albo nie dopinałam się w klatce. Trudno, jak dla mnie niebieska sprawdziła się bardzo dobrze i balans pomiędzy moją mentalnością trzynastoletniej dziewczynki, a goth gurl z amerykańskiego liceum został zachowany.
Zapraszam na zdjęcia:

Hanami is tradiotional custom of enjoying the beauty of flowers mostly referring to cherry trees. In Poland to whatever is blooming at the time. That's how I spent my Satudray afternoon (sometimes I do take part in Bunka meetings when we get closer to Japanese culture). I was kinda prepared for something els but we landed in small park in city centre. However, after laying down on blanket it started to feel nice around all the flowers. Sensei and his wife prepared little surprises for us: we had to make our own dango. I was pretty excited and nervous since it was my first time making and eating dango but I coped very well! And the other treat we got was something I don't really know how to call but it also contained rice cake and adzuki bean. Everything was tasty but what slayed the most were my vegan matcha cupcakes with dark chocolate. I suck at cooking but it's like the third time when it turned out nice and I'm starting to believe in my abilities yass

78 komentarzy:

  1. Przecudowne <3 Zawsze chciałam uczestniczyć w hanami jednakże w moim malutkim mieśći bez ani jednego dzrewka wiśni i wgl z mało ilość parków takie coś byłobym niesety niemożliwe :c

    OdpowiedzUsuń
  2. ale swietne zdjęcia juz sie nastroiłam na majówke pozdrawiam i ściskam wiosennie Kasia

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładne zdjęcia. Nigdy nie słyszałam o hanami. ;) Ciekawe wydarzenie. ;)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku zazdroszcze, dlaczego u mnie w miescie nie dzieja sie takie rzeczy :( slicznie wygladalas nie spodziewalam sie ze zalozylabys taka sukienke hah jakas taka nie w twoim stylu 😂😘😘🌸🌼🌸 @itspolishshawty

    OdpowiedzUsuń
  5. Aaa, jak to wspaniale wygląda D: Dlaczego u mnie w okolicy nie dzieją się takie fajne rzeczy? Zazdroszczę bardzo mocno :c Zdjęcia super! ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie słyszałam o czymś takim,ale wygląda bardzo ciekawie.
    Miałaś szczęście że mogłaś w czymś takim uczestniczyć.
    Zazdroszcze Ci że mogłaś spróbować tych potraw.
    Cudowne zdjęcia. U mnie w okolicy nie ma ani jednej kwitnącej wiśni.
    Szkoda bo to naprawdę cudowny widok.
    A sukienka ? Hmm.... powiem szczerze że moim zdaniem kompletnie do Ciebie nie pasuje.
    To nie Twój styl.

    Bedzie mi miło jeśli skomentujesz lub zaobserwujesz mój blog

    http://zyjewmoimwlasnymswiecie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jej. Cudowny event, zazdroszczę, że mogłaś wziąć udział w czymś takim. U mnie nie ma szans na coś takiego - w całym województwie nie ma nawet jednej osoby mającej coś wspólnego z Japonią (gimnazjaliści się nie liczą).
    Zdjęcia są przepiękne, mają w sobie wiosenną energię i jakąś magię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to chyba spora przesada, że w całym województwie nie ma ani jednej takiej osoby haha

      Usuń
  8. Cudowne zdjęcia, strasznie Ci zazdroszczę, że miałas okazję uczestniczyć w czymś takim. Btw, prześlicznie wyglądasz w tej sukience. :3

    OdpowiedzUsuń
  9. Prześlicznie <3
    vickey1444.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe takie spotkanie :)
    Śliczne zdjęcia! ;)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY, POKLIKASZ? :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Super sprawa, pewnie wczułaś się w japoński klimat, co? xD

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy o tym nie słyszałem, ale chętnie wziąłbym udział! :)
    leciak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale super wygląda ten plener z tą siatką a za nią te piękne różowe drzewa, aż się prosi o sesję zdjeciową.
    Ale Ty masz tam atrakcji, u mnie takich fajnych rzeczy nie organizują tylko jakieś wiejskie potańcówki w remizie (y)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kurcze, świetnie ; D

    jeta-jeeta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny wygląd bloga :) Bardzo fajny pomysł na notkę ;-) Pozdrawiam :)
    http://seriouslyhumanity.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zazdroszczę ci, że mogłaś uczestniczyć w czymś takim. Wygląd bloga, super!
    Mam do ciebie prośbę. Czy mogłabyś wejść do mnie? Dopiero zaczynam i nie wiem czy komuś się podoba to co robię.. Z góry dziękuję z całego serduszka!:) http://pinkflapi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. ciekawa sprawa, chętnie wzięłabym w czymś tazkim udział. u mnie wbrew temu, co mówisz, bardzo dużo wiśni kwitnie :D
    oryginalne rajstopy :)
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie słyszałam o takim wydarzeniu :) Ładne zdjęcia.

    kasia-kate1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Zazdroszczę Ci takiej możliwości :D
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. świetne rajstopy :D

    Zapraszam- nowy numer SOF - gazeta, którą musicie poznać ----> http://scream-of-future-nowynumer.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Śliczne zdjęcia♥ Świetny wypad do parku:**
    Wspólne obserwacje ?? :** ja już obserwuje liczę na to samo :**
    zapraszam do mnie http://nastolatkiswiat1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawy wpis - nigdy nie słyszałam o takim dniu :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawie napisany post :) Piękne zdjęcia :3
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne zdjęcia :) Nigdy nie słyszałam o takim dniu a szkoda

    Zapraszam do mnie<-----klik

    OdpowiedzUsuń
  25. Piekne zdjecia, widac ze pogoda dopisala :) zapraszam do mnie :))

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawy post i śliczne zdjęcia <3
    http://jestemolkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny post! :D Dużo nowych rzeczy się dowiedziałam ;) Co ty na wspólną subskrypcję? Zacznij i mnie poinformuj, a na pewno się odwdzięczę ;) Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajne zdjęcia, cudowne są te z kwiatami
    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Super wyglądasz w tej sukience! :):)

    OdpowiedzUsuń
  30. Obserwuję ;* super blog :) mam nadzieję ,że też zaobserwujesz ;*
    http://versashess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Jestem tu pierwszy raz i zostaję na dłużej :)


    Za komentarz odwdzięczam się obserwacją i trzema komentarzami!
    http://blackberryandblue.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Ale świetne zdjęcia! Uwielbiam Cię :*
    http://modajestnaszapasja.blogspot.com/2015/04/in-this-shirt.html
    Będzie mi miło jeżeli zostawisz po sobie ślad u mnie <3

    OdpowiedzUsuń
  33. Przepiękne zdjęcia, takie wiosenne -ah ♥ Pozdrawiam i zapraszam do siebie :) Buziaki ! ♥

    OdpowiedzUsuń
  34. piękne zdjęcia
    http://fashionbyalexandra1999.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajne spotkanie, jedzenie i drzewka wyglądają prześlicznie! Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. ale pyszności :)


    http://similarose.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Super zdjęcia ;) Pozdrawiam http://ajinaandlou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. świetne zdjęcia, wygląda to
    bardzo ciekawie :) podobają mi się
    twoje rajstopki, no po prostu bomba <3
    pozdrawiam cieplutko myszko ;*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Cudne zdjęcia ❤
    Pozdrawiam cieplutko ❤

    www.thehiddenblonde.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. pierwszy raz ktoś mnie nazwał uroczą! ale się cieszę, tym bardziej, że jestem strasznie nieśmiała w stosunku do nowych poznanych ludzi i trochę się denerwowałam.

    piknik był super, chociaż też na początku poczułam się zawiedziona, kiedy poszliśmy na ten skwerek, ale późniejsze rzeczy mi to wynagrodziły, zwłaszcza robienie dango. strasznie ci zazdroszczę takich eventów, jak i ogólnie tego domu kultury, bo u mnie w mieście jak zwykle nic takiego nie ma, a do Tarnowskich Gór mam trochę drogi.

    no i twoje muffinki z matchą były przepyszne. szkoda, że ja i kuchnia to kompletnie inna bajka <[*] dla moich bananowych muffinek na piknik ;w;>, bo z chęcią sama bym coś takiego bym upiekła.

    zdjęcia wyszły świetne, zwłaszcza to, na którym stoisz przy tym ogrodzeniu i ostatnie - te różowe płatki wyglądają bajecznie!

    również pozdrawiam. ^^

    OdpowiedzUsuń
  41. Hanami! Mój ukochany czas i najpiękniejsza japońska tradycja!
    Ciekawe masz rajstopki. :)

    OdpowiedzUsuń
  42. jakie fajne rajstopy! :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. O jak ja dawno nie byłam na pikniku! *-*
    roxannee-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Cudowne rajstopy <3
    http://aguuuszka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Świetne fotki :)
    Super rajstopy:)
    http://www.khatstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo ciekawy post, piękne są kwitnące wiśnie :)

    Skomentujesz? Będzie mi bardzo miło :)
    http://batmanowy-blog.blogspot.com/2015/05/wiosenne-zdjecia.html

    OdpowiedzUsuń
  47. Takie sukienki są mega urocze<3
    zapraszam: http://kamkaaa.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Zdjecia boskie
    A te rajstopy <3

    OdpowiedzUsuń
  49. I'd love to go one day to hanami matsuris XD
    You look great w/ the sakuras! And the dangos
    look so yummy!

    OdpowiedzUsuń
  50. Przepiękne zdjęcia :) Miałaś na sobie genialne rajstopy! Nie spotkałam się z takim motywem :D

    justyna-and-natalia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Bardzo fajne takie spotkanie. Nie wiedziałam, że takie rzeczy są organizowane C:

    OdpowiedzUsuń
  52. Przepiekne zdjecia i ujecia! ;) rajstopy staly sie moim must have xd
    pozdrawiam,

    http://mariettasophia.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  53. o kurcze, jakie piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  54. Świetna sprawa z takim spotkaniem :) Bardzo ładne zdjęcia :)

    http://alex-justbreathe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  55. Śliczna zdjęcia i muszę przyznać, że posty piszesz coraz lepiej :).!

    OdpowiedzUsuń
  56. Śliczne zdjęcia ;) a posty coraz lepiej piszesz jesteś śliczna !

    OdpowiedzUsuń
  57. Cudowne zdjęcia! :)

    Chciałabym zrobić w najbliższym poście Q&A, więc może masz jakieś pytania dla mnie? Jeśli tak to zadaj je pod najnowszym postem. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com




    OdpowiedzUsuń
  58. Wszystko to co opisujesz wydaje się bardzo ciekawe, z chęcią spróbowałbym wymienionych przez Ciebie smakołyków. ;)
    bgrenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  59. Świetny blog <3 widać że jesteś sympatyczną osobą . Co powiesz na wspólną obserwację ? Zacznij , ja się zrewanżuję ^^
    Ps : Mały konkursik zapraszam !!
    http://patrycjabunt.blogspot.com/2015/05/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  60. Mega interesujące wydarzenie. Zazdroszczę + piękne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  61. Jak pięknie *-* świetne rajstopy ^^

    OdpowiedzUsuń
  62. Nie mam pojęcia, dlaczego w mojej okolicy nie robią nic, aby nas wyedukować albo chociaż zaprosić do wyjścia z domu. Zazdroszczę, bo zawsze chciałam uczestniczyć w Hanami. Wyglądałaś przeuroczo.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli obserwujesz mojego bloga, to dlatego, że Ci się podoba - nie uznaję obserwacji za obserwację. Regularnie natomiast odwdzięczam się za komentarze i z góry za nie dziękuję (◡‿◡✿)

.post-body img { width:1200px; height:auto; } post-body img {border:none !important ;}