poniedziałek, 29 czerwca 2015

Krzysztof Król - Kodeks wygranych. X Przykazań człowieka sukcesu; RECENZJA + KONKURS


Nie sądziłam, że ktokolwiek zaufa mi na tyle, aby powierzyć zrecenzowanie książki w ramach współpracy, ale stało się i na wstępie chciałam podziękować wydawnictwu Helion i panu Krzysztofowi za taką propozycję. W takim razie do dzieła.

Po przeczytaniu wszystkich lektur szkolnych w końcu zabrałam się za Kodeks wygranych, ułożyłam się wygodnie w łóżku z zieloną herbatą i zaczęłam czytać, a tu od pierwszym stron niespodzianka: trzeba wstać i coś zrobić. Na szczęście nie wszystkie strony wymagają tak drastycznego wysiłku fizycznego, jednak trzeba przyznać, że jest to silna sugestia: aby osiągnąć sukces, należy sobie zapracować. No dobrze, wciąż nie wiecie jednak dlaczego musiałam wstać. Kodeks dzieli się na 10 głównych rozdziałów, a w każdym zawiera się kilka lekcji przeplatanych historiami motywacyjnymi, cytatami i uwaga, zadaniami dla czytelnika. Na początku wydawało mi się to trochę głupie i zbędne, ale jeśli moja recenzja ma być pełna, sięgnęłam po stary notes z Witch i uczyniłam go swoim dziennikiem, aby dalej realizować misje. To nawet trafne określenie, bo autor kładzie duży nacisk na ich wykonanie, jeśli nie przejdziesz misji - nie odblokujesz następnego poziomu, a więc przeczytasz kolejny rozdział, ale niczego z niego nie wyniesiesz.

Książka ta jest niesamowicie trudna do zrecenzowania z dość banalnego powodu: będzie różnie interpretowana w zależności od tego, na jakim etapie swojego życia się znajdujesz. Nawet jeśli żyjesz w pozornym dostatku, masz dach nad głową, zdrowie, wystarczającą ilość pieniędzy, wciąż jest wiele do osiągnięcia. Drzemie w Tobie ogromny potencjał, ale może nikt nie pokazał Ci, jak go wykorzystać? Lub używając porównania z książki: jeśli Twój umysł jest ogrodem, czy dotychczas nie deptano po jego kwiatach? Do mnie bardzo silnie przemówił rozdział Będziesz bogiem swojego świata, trochę mniej lękliwie patrzę w przyszłość. Może jest jakiś tam los, predestynacja, ale mój sukces zależy w bardzo dużej mierze ode mnie. Tak dużej, że jestem w stanie po niego sięgnąć. Potrzebuję tylko planu (a to też znajduje się w książce), konkretnej wizualizacji (jest zapisana w dzienniku) i motywacji (też się znajdzie).

Pewnie duża część z Was kojarzy serię Reginy Brett, która na podstawie swoich doświadczeń wyciąga lekcje i pisze światowej sławy bestseller. Krzysztof Król kładzie większy nacisk na MNIE. Oczywiście pojawiają się przykłady z życia, miejscami kolokwialny, choć zawsze przystępny i zrozumiały dla odbiorcy język, ale wszystko dla MNIE. Podoba mi się to, że tak rzadko wymienia się osoby trzecie. Pada nawet zdanie, które bardzo mi się spodobało i szybko je wynotowałam: pamiętaj, że gdy na coś narzekasz, żalisz się przy innych ludziach, 80% ma to gdzieś, 19% cieszy się, że Cię to spotkało. Może tylko 1% faktycznie się o Ciebie martwi. (s. 187 rozdział "Będziesz stosował kopniaki energetyczne") Dlatego jeśli wcześniej tego nie trenowaliście, nauczycie się pozytywnie o sobie myśleć, rozmawiać ze sobą (ważne!) i bojowo nastawiać się realizowania założonych celów. Najważniejsze jest, ile podczas czytania tej książki mogę się nauczyć. Też należałam do osób, które krytycznie podchodzą do tego rodzaju książek, ale skoro już trafiła w moje ręce, chciałam to wykorzystać i potraktować poważnie, przywołując kolejny fragment: Jeśli nie korzystasz z wiedzy, którą otrzymujesz, to jaki jest sens jej poznawania, skoro nie potrafisz jej zastosować w życiu? (s. 151, rozdział "Odkryjesz mapę do swoich marzeń"). Dlatego starałam się dziennie czytać po 2-3 rozdziały, bo przy większej ilość uciekał mi ich sens i traciłam motywację do wykonywania ćwiczeń, chciałam po prostu czytać dalej.

Nie wiem, czy to, co dotychczas napisałam daje Wam jakikolwiek obraz tej książki i jej zawartości, ale wraz z wydawnictwem Helion przygotowaliśmy dla Was konkurs. Dwie osoby dostaną Kodeks wygranych. X przykazań człowieka sukcesu. Do którego również dołączono płytę CD i pierwszy tydzień 90-dniowego wyzwania. Niezależnie od tego, czy macie dobrą pracę, jesteście w środku gimnazjum, męczycie się na studiach, które Was nie interesują, znajdziesz coś dla siebie. Zostaw to i pomyśl, że jest szansa, by być kimś lepszym. Nie musisz wydać na tę książkę ani złotówki, więc może to dobra okazja, aby dać się komuś poprowadzić na ścieżkę sukcesu, nieważne jak on dla Ciebie wygląda. Jeśli książka Was nie przekona, trudno - nie będziecie żałować, bo nic nie straciliście, ale wakacje są dobrym czasem, aby odpocząć od tego, co nieprzyjemne i skupić się na własnym rozwoju i wrócić z pewną refleksją.

a Rafflecopter giveaway


Rafflecopter to chyba wciąż niezbyt popularna opcja, ale nie ma się czego bać:
1. podajecie swoje imię, nazwisko i adres e-mail (niewidoczne dla innych, to informacje do których tylko ja mam do nich dostęp na poczet kontaktu z dwoma zwycięzcami)
2. wykonujecie zadania, obserwacja na instagramie, twitterze, blogu, tweetnięcie o rozdaniu i polajkowanie fp. Wszystko jest tam dokładnie podane i podlinkowane. Możecie wykonać je wszystkie lub tylko jedno, ale każde z nich to jakby osobna karteczka z Twoim imieniem w szklanej kuli. Krótko mówiąc: kto wypełni je wszystkie ma większe szanse na wygraną.

Dwóch zwycięzców podam 13 lipca na swoim fanpage'u: Carolyn Dolly 


42 komentarze:

  1. Bardzo interesująca książka :3, a jak wiadomo, warto w życiu mieć przewodnika, chociażby jakiś przedmiot, który pokaże jak lepiej żyć;)
    udziału w konkursie nie biorę, jednak uczestnikom życzę powodzenia ♥
    i kliknęłam w banner dresslink ;D
    pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaje się ciekawa, teraz jestem w trakcie czytania Potęga Podświadomości, która też kierunkuje do pracy nad sobą :)

    http://lazurytoweniebo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna książka, też teraz czytam. :)

      Usuń
  3. Książka wydaje się fajna ... Ja aktualnie czytam ,, Wróżbiarze" i też polecam

    mlodablogerka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Powodzenia, ja nie lubię czytać książek :)
    efffie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna recenzja, ta książka
    wydaje się być wyjątkowo ciekawa
    myślę że w moim guście :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  6. ja jeszcze nie miałam okazji, żeby mieć współprace z jakimś pisarzem :o
    gratuluję :)

    pozdrawiam i zapraszam do siebie na KONKURS foto, można wygrać post promujący :) przedłużyłam termin wysyłania prac!
    byAjina
    KLIK KONKURS

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czy pisze to w dobrym miejscu, bo nie wiem co to "rafflecopter":D, no ale trudno :)
    Martyna Wojtczak
    Mój mail: martynawojtczak4@gmail.com
    Obserwuje na instagramie jako :blackprocess
    I na fb Lubie jako : Martyna Wojtczak
    Pozdrawiam, chce książke <3:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chodzi o to wielkie okno nad zasadami, jeśli tego nie wypełnisz, nie ma szans, że Cię wylosuję :)

      Usuń
  8. Książka bardzo fajna, sama okładka zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajna recenzja. :))
    Mile spędzonych wakacji.
    Zapraszam -> caroberry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. ksiazka naprawde fajna , godna polecenia
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy wpis - gratulujemy ;)
    Zapraszamy do naszego sklepu internetowego z modną biżuterią i odzieżą

    www.steezy.pl - strona naszego sklepu KLIK

    https://www.facebook.com/steezyfashionshop - strona naszego fanpage KLIK


    Pozdrawiamy i przesyłamy dla wszystkich czytelników

    KOD RABATOWY: 10off
    WAŻNY NA CAŁY ASORTYMENT (10 % zniżki)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ta książka wydaje się być super!

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka bardzo interesująco się prezentuje! Powiem szczerze, że pierwszy raz o niej słyszę i postaram się ją zakupić ^^
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wydaje sie byc super, bardzo interesujace ; ) Na pewno pomaga wielu osobom :)
    Poklikasz w linki w ostatnim poscie? Dla mnie to bardzo wazne, a dla Ciebie to kilka sekund. Postaram sie odwdzieczyc obserwacja! Jesli to zrobisz poinoformuj mnie w komentarzu, niezwlocznie cie zaobserwuje!
    Moj blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka wydaje się bardzo ciekawa - wnioskuje nawet po szacie graficznej.

    OdpowiedzUsuń
  16. Super recenzja! Aż chcę przeczytać tę książkę, mimo iż na wakacje już nie mam praktycznie miejsca na więcej xD
    Zrobiłam wszystko z wyjątkiem snapchata, bo nie mam <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Ta książka mruga do mnie już od kilku tygodni... Muszę ją kupić!

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj Karolino!
    Ja kładę się w łóżku tylko z czarną herbatą. Fajny papier do druku i czcionka w tej baśni.
    Zawsze lubiłem czytać książki inspirowane historią prawdziwej miłości.

    http://marcepanowebanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Mmmmm świetna książka bardzo ją lubię <3

    Zapraszam do nas --------> http://iwbeg1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Szczerze, zainteresowała mnie bardzo ta książka :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Książka wydaje się być ciekawa i przekonująca, ale niestety niezbyt lubię czytać takie gatunki :)

    http://wieczorekm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Excelente post. Saludos desde El Blog de Boris Estebitan.
    Un lujo conocerte.

    OdpowiedzUsuń
  23. Książka zapowiada się ciekawie.
    http://astrall-bloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. wszystko brzmi całkiem niezle i być może się skuszę i po nią sięgnę :D
    zapraszam do siebie a jeśli się spodoba to zachęcam do obserwacji : http://bbypattie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Szczerze mówiąc nigdy o tym nie słyszałam, ale aż sama chciałabym sobie sprawić. Świetny zastrzyk dla naszego rozleniwionego społeczeństwa, które tylko by brało a nic od siebie nie dawało. ^^"

    OdpowiedzUsuń
  26. Chętnie przeczytam tą ksiażkę, wydaje się interesująca.
    http://sophies-lifestyle-inspirations.blogspot.com/2015/07/wakacje.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawy pomysł na książke! Fajnie, że książka wymaga również jakby takiego wysiłku fizycznego ;) mi to zdanie także się spodobało, ale jest w tym masa prawdy, że ludzie mają nas po prostu gdzieś, gdy narzekamy. Świetna recenzja! i życzę wszystkim powodzenia ;)
    [klik]

    OdpowiedzUsuń
  28. Książka wydaje się fantastyczna i jeśli tylko znajdę okazję, to na pewno po nią sięgnę. Uwielbiam takie motywacyjne dzieła!

    OdpowiedzUsuń
  29. Książka wydaje się cudowna :]
    Życzę wszystkim powodzenia w konkursie o tę książkę <3

    Zapraszam: http://wikis-life.blogspot.com/2015/06/dresslinkcom.html
    Poklikasz w linki w poście z dresslink? To dla mnie bardzo ważne :]

    OdpowiedzUsuń
  30. baardzo ładny wygląd bloga *,*
    Pozdrawiam!
    moj blog: http://alleksandraay.blogspot.com/ skomentujesz? Może obs za obs ? :)‎ Alleksandra

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny post!
    Masz ochotę na wspólną obserwację? Jeśli tak to zacznij i daj znać u mnie :)
    http://bruneheureuse.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Jest jakaś różnica między pierwszym, a drugim wydaniem? Chciałam zakupić tę książkę, ale pierwszego wydania już nie można chyba kupić, jest niedostępne. A drugie wręcz przeciwnie - można zakupić wszędzie. Stąd moje pytanie - czy te dwa wydania czym się różnią? Która lepsza?

    OdpowiedzUsuń
  33. Czy pierwsze i drugie wydanie czymś się różnią? Jeśli tak, to która lepsza?

    OdpowiedzUsuń
  34. Jest jakaś różnica między pierwszym, a drugim wydaniem? Chciałam zakupić tę książkę, ale pierwszego wydania już nie można chyba kupić, jest niedostępne. A drugie wręcz przeciwnie - można zakupić wszędzie. Stąd moje pytanie - czy te dwa wydania czym się różnią? Która lepsza?

    OdpowiedzUsuń
  35. Jest jakaś różnica między pierwszym, a drugiem wydaniem? Chciałabym kupić tę książkę, ale zastanawiam się, które wydanie mam wybrać. Stąd moje pytanie - który lepszy, I czy II?

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli obserwujesz mojego bloga, to dlatego, że Ci się podoba - nie uznaję obserwacji za obserwację. Regularnie natomiast odwdzięczam się za komentarze i z góry za nie dziękuję (◡‿◡✿)

.post-body img { width:1200px; height:auto; } post-body img {border:none !important ;}