piątek, 31 lipca 2015

DIY CALENDULA BATH SOAK // BLUE MOON


#np Kanon x Kanon - Calendula Requiem

Hej! Jakiś czas temu zainteresowały mnie rytualne kąpiele brane podczas pełni księżyca. Brzmi to dziwnie, może trochę niepokojąco, ale jako wielka miłośniczka udawania Ofelii w wannie musiałam sprawdzić o co właściwie chodzi i dlaczego ma być to niby lepsze od każdego innego dnia. Otóż podobno podczas pełni nasze zdolności regeneracyjne działają wtedy wyjątkowo intensywnie. Kończąc z magią: cała istota leży w składnikach, których używa się do kąpieli. Zazwyczaj jest to mieszanka soli, kwiatów i olejków (które w tym przepisie sobie podarowałam, ze względu na niebieską sól zapachową). Pomagają one wydalić toksyny w procesie osmozy (zabawny fakt: biologia brzmi bardziej magicznie niż rzeczywista magia). Ale jeśli mamy jeszcze raz wrócić do wierzeń związanych z kalendarzem księżycowym, to w tym miesiącu jedną pełnię już mieliśmy 2 lipca. Kolejna przypada dzisiaj i będzie zwaną niebieskim księżycem (blue moon), bo tak tytułuję się drugą pełnię w tym samym miesiącu, co uwaga, kolejny naukowy fakt: zdarza się co kilka lat, kolejny blue moon pojawi się dopiero w 2018. 

Następnym punktem research'u było znalezienie jakichś gotowych mikstur, ale nie od dziś wiadomo, że naturalne, ręcznie robione kosmetyki kosztuję rękę i nogę, a wykonane są zazwyczaj z produktów, które nawet jeśli są kupowane przez internet - wychodzą nawet dwa razy taniej. Chociaż może sekret tkwi w ich ładnych opakowaniach i firmowej naklejce? Trudno, polskie czarownice muszą zadowolić się słoiczkami za 4 zł, chociaż jak ktoś się uprze, to może sobie nawet stworzyć własne logo i nakleić, można? Pewnie, że tak.

Składniki na moją sól (nie piszę proporcji, bo nie odgrywają większej roli, a i tak będą się zmieniać w zależności od Waszych pojemników oraz ilości kąpiel do których chcecie ją wykorzystać), here we go:
* sól z Morza Martwego
* sól morska niebieska
* suszony, herbaciany nagietek
* płatki polnego kwiatka bez nazwy (nada się wszystko)

Początkowo chciałam wymieszać sole bezbarwne, ale stwierdziłam, że niebieski kolor będzie pięknie wyglądać wraz z pomarańczowymi płatkami nagietka, znanego ze swoich bogatych składników i właściwości leczniczych, jeśli o skórę chodzi jest bronią właściwie na wszystko: trądzik, zaskórniki, rozstępy, działa wygładzająco i ochronnie. Do tego dochodzi sól z Morza Martwego wzmacniająca barierę ochronną skóry i świetnie nawilżającą, a to wszystko przez dużą zawartość magnezu. Jeszcze tylko kilka świeczek dookoła wanny i można zawierzyć swoje zdrowie siłom natury. Kto się skusi na taką leczniczą kąpiel podczas niebieskiego księżyca?

I got really interested in full moon baths. Seeing all the bathtubs filled with flowers, salts, oils and candles places all around made me wonder why is it so important to do it during full moon. Well, I found the answer on this blog. But since most of the bath soaks you can buy online cost way too much (yeah at least in Poland you can get all the ingredients half price and mix them at your own). Instead of ordering something for 25$ I've created my own calendula soak which looks lovely! Today is blue moon and I'm excited give it a try hehe

Ingrediends that I used:
* Dead Sea salt
* regular sea salt (I guess??) blue coloured
* calendula
* random petals

Dajcie znać, co sądzicie o tego typu DIY, bo chętnie stworzę kontynuację, raz w miesiącu jestem w stanie zmieszać kilka składników i wstawić na bloga!

80 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł :-) uwielbiam tego typu posty !! czekam na kolejne, buziaki Kochana :-*

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/2015/07/lipcowe-love.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja najczęściej jestem zbyt leniwa na diy;)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny pomysł, bardzo ładnie wygląda efekt koncowy :) http://twoimioczami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesujący pomysł
    http://justine-and-nicole.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam taką gotową z Pszczelej Doliny. Niedługo będzie recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam gotową z Pszczelej Doliny. Niedługo będzie recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Efekt końcowy wygląda ciekawie. Nigdy się w coś takiego nie bawiłam, ale chyba warto spróbować.
    truthofthunder.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo pomysłowo ;D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten magiczny przepis na regenerującą kąpiel mnie zaciekawił, jestem ciekawa efektów ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rob wiecej DIY jejku jakie to piekne! *-* !! Uwielbiam takie rzeczy do kapieli a samorobne to juz w ogole! :D
    Pieknie to wyglada *-*

    Versjada (KILK)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super wygląda, uwielbiam diy ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurcze! Rewelacja! Szkoda ze nie mam dostepu do soli z M.Martwego. Ale tak to super! Robiac to pewnie poczulas sie jak HarrY Potter :)))) uwielbiam takie rzeczy! Jest serio ekstra!
    Sherwoot blog

    OdpowiedzUsuń
  13. a jak dla mnie w każdy dzień można sobie zrobić taką kąpiel i księżyc nie ma tu nic do znaczenia :D ale pomysł z tą solą świetny :)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie
    poklikasz w linki?
    Mój blog - byAjina
    KONKURS FOTO klik

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo fajny pomysł, uwielbiam takie posty :D
    poklikałabyś z góry dziękuje i serdecznie pozdrawiam♥

    http://kajfikandchowan.blogspot.com/2015/07/kombinezony.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam wszystkie twoje diy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. jak ładnie to wygląda ;))

    http://nevergiveupp12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo ciekawy DIY taki inny :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawe DIY :) raczej nie wykorzystam, ale bardzo fajnie się czytało
    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. O jaki super pomysl!!!!! ♥Uwielbiam takie rzecxxy a jeszcze bardziej DIY
    Zapraszam do mnie gabiwegiel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Efekt końcowy jest po prostu cudny :)

    porcelain-butterflies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Mnie w ogóle interesują takie różne rzeczy. Nawet mam w zakładce jakieś czary i zaklęcia, ale szczerze mówiąc się ich trochę boję, dlatego póki co tego nie używam, ale idk kiedy będę w potrzebie i posuną się do tej internetowej księgi.
    W każdym bądź razie z chęcią bym zafundował sobie taką kąpiel, ale niestety moi rodzice woleli prysznic od wanny i nie mam jak zrobić takiej kąpieli przy pełni księżyca. Swoją drogą ostatnio oglądałem totalną porażkę i był odcinek z niebieskim księżycem i tam zwierzętom zmieniało się zachowanie odwrotne do jakiego mieli czyli niedźwiedź był łagodny, a króliki i wiewiórki groźne. whatever

    HUBSOOO.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda bosko! Z chęcią wlazłabym do takiej wanny <3

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudnie to wygląda! Z chęcią zrobiłabym coś takiego!

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Niestety nie podoba mi to , raczej suszone liście nie nadzą ci aramotu ani wyglądu

    http://iamemilia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Łał super. :) Aż żałuję, że nie mam wanny, pod prysznicem raczej na wiele by mi się o nie przydało.
    http://zadumam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Wow... wygląda świetnie! Ciekawe jak działają takie kąpiele ; )

    lapkawgore.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Brzmi i wygląda interesująco :) Super! Jestem bardzo ciekawa
    sweetchilisweet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. wow...kąpiel w blasku księżyca, pełnia,...brzmi magicznie. to co robisz rowniez :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawy pomysł, muszę wypróbować. :)

    Zapraszam na nowy post!
    http://queen-of-moon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. wygląda ładnie:) sama nie "kręcę" bo jestem zbyt leniwa, a dwa to przy niektórych rzeczach bałabym że zrobię sobie krzywdę.

    OdpowiedzUsuń
  31. świetny pomysł :)
    obserwujemy?;>

    OdpowiedzUsuń
  32. Boskie diy ! :)
    Todayistheend.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Mi takie diy bardzo się podoba,świetnie zilustrowałaś ten post zdjęciami.Super ! C:
    pozdrawiam - Kimberly ♥
    kimberly-lifee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. wygląda fajnie! Świetny pomysł;) A o tej kąpieli w pełni jeszcze nie słyszałam;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo mnie Twój post zaciekawił :P Niestety ja nie mam wanny ;)
    Zapraszam na mojego bloga KLIK !

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetnie to wygląda !
    Super pomysł na tego typu DIY :)
    Czekam na dalsze :)

    Zapraszam na mojego bloga KLIK

    OdpowiedzUsuń
  37. Fajny pomysł, świetnie to by wyglądało jako dekoracja. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. ciekawe :D wygląda oryginalnie :D

    zapraszam do mnie :)
    0liszka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetny pomysł uwielbiam czytać DIY ;)

    Zapraszam na nowy post o systematyczności
    Stylizacje, moda, uroda

    OdpowiedzUsuń
  40. Nigdy wcześniej się z tym nie spotkałam, ciekawe :)

    m-artyna.blogspot.com-kliknij!

    OdpowiedzUsuń
  41. Nauczyłam się czegoś nowego, może czas to wypróbować :D

    Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam :) fragile-lady.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Uwielbiam twoje DIY ♥ Teraz już czekam na taki jeden post haha :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Jak dla mnie takie DIY są fajne i mogą się pojawiać, jak pytasz o zdanie ;) (Tak na serio to i tak zrobisz, jak uważasz przecież, ale jakby zadałaś w pewien sposób pytanie, a ja nie lubię pytań bez odpowiedzi).
    Właśnie przespałam tą drugą pełnię w ciągu miesiąca bez szczególnych ceremoniałów, jakoś tak wiedziałam, wiedziałam, mój tata trąbił o tym od rana i zapomniałam zupełnie. No cóż, pozostaje 2018. Myślę jednak, że sól nada się także w czasie innych faz księżyca ;).
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ciekawy pomysł ; ))
    Efekt końcowy jest genialny *.*

    http://mylittlelifex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo mnie zaciekawił ten przepis na regeneracyjną kąpiel, coś w sam raz dla mnie! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    www.megmyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Pierwszy raz spotkałem czarownicę haha :D może nie wciągaj się w to za bardzo :D nie znam się na tym, ale wydaje się być niebezpieczne :) Serdecznie Cię pozdrawiam i zapraszam do mnie: zakochanymol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. strasznie podobają mi się Twoje posty i jesteś przepiękna!
    słoik dżemu - klik!

    OdpowiedzUsuń
  48. świetny pomysł :) Bardzo ciekawy post :*
    Zapraszam :)

    Gabrielle->Klik!

    OdpowiedzUsuń
  49. zostałaś nominowana prze ze mnie do lba, zapraszam i liczę na obserwacje http://wejdznamojegobloga.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  50. jakoś nie wierzę w regenerującą moc księżyca, ale każdy moment jest dobry, żeby sobie dogodzić, o! :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Mmm a dziś tak gorąco, że chętnie bym się pomoczyła w wannie z chłodną z takimi kolorowymi dodatkami. <3
    Bardzo lubię DIY, nawet czasami coś próbuje porobić sama.;)
    moje-holizmy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Przegapiłam okazję :( Ale nie miałam nawet pojęcia o czymś takim! No cóż, czekamy do 2018 :D

    OdpowiedzUsuń
  53. Uwielbiam relaks podczas kąpieli i nie wyobrażam sobie nie mieć wanny, nie móc brać długich kąpieli z pięknymi zapachami na przykład soli do kąpieli. Jestem ogromną fanką zapachowych peelingów i innych umilaczy tego "rytuału" :) Twoje DIY prezentuje się rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Wow, nigdy nie słyszałam o kąpielach w świetle księżyca, ani o tworzeniu takich mieszanek. Wygląda super, jakbym była potworem waniennym to na pewno bym skorzystała.

    OdpowiedzUsuń
  55. *.* meega oryginalny wpis :) fajnie jest tak czasem "poczarować", chętnie zobaczyłabym kontynuację tego wpisu :)
    bardzo lubię pełnię, ale nie wiedziałam, że wtedy mamy zwiększone zdolności regeneracyjne o.O. Suuper :D.
    Też świetne zdjęcia :)
    Pozdrawiam :*

    stylowana100latka.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  56. Bardzo ciekawe jest to diy! Będę musiałą kiedyś stworzyć coś podobnego :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  57. Super! hehe szkoda że nie wiedziałam tego wcześniej :D

    OdpowiedzUsuń
  58. Świetne dyi :)
    http://nataliapfotografia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  59. Ale się przyjemnie czyta, bardzo poprawiła mi humor a kto wie może i się skuszę , ale już bez pełni... Ciekawy pomysł na post i tak , czekam na kontynuację .... Ta sól wygląda przesliczne ...
    jak-w-niebiosach. blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. Great post!

    Please click on the link on my post
    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/08/leather-with-shein.html

    OdpowiedzUsuń
  61. Bardzo ciekawy pomysł!

    http://valerysdailyinspiration.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli obserwujesz mojego bloga, to dlatego, że Ci się podoba - nie uznaję obserwacji za obserwację. Regularnie natomiast odwdzięczam się za komentarze i z góry za nie dziękuję (◡‿◡✿)

.post-body img { width:1200px; height:auto; } post-body img {border:none !important ;}