piątek, 21 sierpnia 2015

BRATISLAVA & VIENNA PHOTO DIARY

#np Nightcore - umbrella (rock cover)

Photo diary to już swego rodzaju tradycja, bo jeśli całe wakacje unika się kontaktu ze społeczeństwem to przyjemnie móc się czymkolwiek pochwalić na blogu. Egzotyczne kraje z kamienistymi plażami albo kurorty z basenami średnio mnie interesują, ale mimo, powiedziałabym, kolosalnej zmiany planów ucieszyłam się z wyjazdu do Bratysławy i Wiednia. W pierwszej stolicy nie ma właściwie niczego "wow". Jeśli kiedykolwiek słyszeliście, że Bratysława to wycieczka na jeden dzień (pewnie nie, bo kto o tym mówi) to miał rację. Większość czasu błąkaliśmy się po starym mieście, w zasadzie wieczory spędzaliśmy w jednej knajpie. Lokum było cudaczne, jeśli wpiszecie w Google hotel galeria bratyslava, zrozumiecie o czym mówię. Gdyby Gordon Ramsay wpadł tam, z pewnością zapłakałby nad wystrojem pokoju przypominającym niskobudżetowe, ale dobre intencje rodziców pięcioletniego dziecka. Jeszcze długo będę wspominać wspólny balkon i okno naszej łazienki, której małe okienko było umiejscowione dokładnie nad toaletą. Bez żadnej zasłonki, musiało być otwarte cały dzień. Tylko czekać aż ktoś cię klepnie w tyłek, gdy będziesz się podnosić z toalety. Morał z tego taki: nie rezerwujcie hotelu dwa dni przed wyjazdem.

Wiedeń natomiast był piękny, gdyby tylko temperatury były niższe. Nawet zwiedzanie autobusem było tragedią, mimo wszystkich atutów tego miasta marzyłam o powrocie i chłodnym prysznicu, ale cała moja rodzina wiedziała, że przyjechaliśmy do Wiednia głównie po to, by odwiedzić LUSHa. W Wiedniu znajdują się trzy, a w Polsce ani widu ani słychu już kolejny rok. Kupiłam sobie herbalism, przyszłam po coś zupełnie innego, ale pani powiedziała, że dopiero się robi. Żałuję trochę, że tak skromnie wyszło, ale i tak mam jeszcze kilka innych niewykorzystanych produktów, więc może dobrze się stało? (oczywiście, że nie, przecież tata płacił)

Kiedy w końcu zrobiło się chłodniej poszliśmy do Prateru, wiedeńskiego wesołego miasteczka. Na diabelski młyn się nie pchałam, ale dałam się namówić na kolejki z duchami. Oczywiście darłam się niesamowicie i połowę przejechałam z zamkniętymi oczami, ale mówią, że kontrolowany strach jest dobrym doświadczeniem. Zajrzeliśmy też do muzeum figur woskowych Madame Tussauds. Byłam już w kilku tego typu miejscach, ale to nie to samo. Brak im takiej interaktywności, jak u pani Tussauds, gdzie można odebrać telefon Baracka Obamy, kopnąć piłkę, zaśpiewać karaoke, zagrać na perkusji albo przymierzyć perukę wzorowaną na Lady Gadze.

Po Wiedniu pojechaliśmy jeszcze nad jakieś słowackie baseny, gdzie upłynął nam kolejny dzień. Kolejna rozrywka, która nie znajduje się w obrębie moich zainteresowań, więc za 50 zł siedziałam na leżaku i czytałam książkę, od czasu do czasu musiałam stoczyć dziki bój o miejsce w cieniu.
Wracając do domu zjedliśmy obiad w IKEA w Brnie i tak się złożyło, że wróciłam do domu z drzewkiem bonsai, które chciałam kupić w Polsce. Co prawda kupowanie rośliny w takim miejscu kłóci się ze sztuką hodowli tego drzewka, ale marketsai to dobry początek dla kogoś, kto potrafi przy życiu utrzymać jedynie rodzinę kaktusów. Słowo początek jest kluczowe, bo niedługo wrzesień i trzeba uporządkować kilka spraw. A teraz zdjęcia:

66 komentarzy:

  1. Ech, ten post przypomniał mi o tym, jak bardzo tęsknię za Wiedniem. Muszę tam wrócić, koniecznie. Zazdroszczę wyjazdu.
    Truth of Thunder | Heaven in Black

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia. Nigdy nie byłam w Wiedniu.
    Dziekuje za komentarz u mnie.
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też wolę zwiedzać, niż leżeć plackiem na plaży/przy basenie. Skisnąć można z nudów :P
    zdjecia niesamowicie piękne, cudowna architektura.
    Nigdy nie byłam w tych miastach, ale jeśli Bratysława jest miastem na jeden dzień, to polecam Pragę - tam potrzeba minimum tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zdjęcia, chętnie bym się tam wybrała :)
    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne widoki i zdjęcia, no i lalallalalala lush, marzę, żeby tam się kiedyś udać i nakupować przeroznych specyfików, polowe z nich dla samego opakowania, będę trzymać te zmyslne pudełeczka do zasranej śmierci <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeju, jak pięknie! Aż chciałoby się gdzieś pojechać (*´▽`*)
    Iris

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie piękne zdjęcia, zazdroszczę :( Właśnie niestety moi rodzice to entuzjaści smażenia się nad basenem, więc jeszcze przez jakiś czas o zwiedzaniu europejskich stolic mogę sobie pomarzyć. Ale kiedyś na pewno! :D

    http://astraldialogue.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne miejsca!
    szaraaarzeczywistosc.blogspot.com
    Zapraszam i proszę o szczerą opinię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne zdjęcia 😍
    Luvmymoon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia, lubię stare miasta z takim specyficznym klimatem ;) Na pewno kiedyś tam pojadę jak będę przejazdem
    blog Przygody-Mileny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. fajna wycieczka, tez bym chciała cały dzień w basenie siedzieć :D
    zapraszam do siebie
    Mój blog - byAjina

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne zdjęcia, bardzo ci zazdroszczę takiej wycieczki!

    Zapraszam do mnie
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Amazing pictures! You've got talent :)

    WonderGoth

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, pięknie tam jest. ja zamierzam wybrać się do Wiednia jakoś w przyszłym roku, bo mój wujek tam pracuje:)

    alqxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak tam slicznie ! Kocham takie miejsca :) Chetnie bym odwiedzila ale brak funduszy haha :)

    Pozdrawiam :) Moglabym prosic o pomoc w klikaniu w linki na moim blogu ? Bylabym BARDZO wdzieczna :)
    http://klaudiaandmylife.blogspot.co.uk/2015/08/get-ready-for-autumn-with-shein.html#gpluscomments

    OdpowiedzUsuń
  16. Genialne zdjęcia <3

    dominiqa-dominiqa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. piękne miejsce i cudowne zdjęcia;)

    http://fashionmakeup-czarnulaxyz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Dlaczego ja nie jeżdżę z rodziną na takie dalekie wycieczki, zazdroszczę :c

    BLOG :3
    EmFoto :3

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne zdjęcia! Też byłam w te wakacje w Wiedniu, piękne miasto :)

    nasty-rose.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Wiedeń mhm... wygląda wspaniale, świetne zdjęcia ;). Moja młodsza siostra ostatnio tam była i też bardzo chwaliła ;)
    pozdrawiam i zapraszam :*
    http://www.whatkingalikes.pl/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja jeszcze nigdy nie byłam w Wiedniu. ;/
    roxannee-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudowne zdjęcia, nic tylko zazdrościć!
    Mój Blog

    Mogę prosić o kliknięcia? Pozdrawiam!
    KLIK1

    \KLIK2Mój Blog

    Mogę prosić o kliknięcia? Pozdrawiam!
    KLIK1

    KLIK2

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękne zdjęcia ;)
    Współczuję tego pierwszego hotelu, pamiętam, że w Czechach byłam w podobnej sytuacji, haha :D obrzydzenie zostaje jeszcze na jakiś czas!

    xoxo // mój blog

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne zdjęcia :) Ja na wakacjach też byłam w Słowacji i uwielbiam ten kraj pod każdym względem :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)
    http://girl-with-dreeams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Śliczne zdjecia :) ja też byłam w Wiedniu na praterze i w starym mieście i w ogrodach zamkowych i inne! Tam jest przecudownie i na pewno kiedyś wrócę!
    yukinephoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Współczuje że trafiłas na taki hotel :(
    Zapraszam -> http://simply-by-weronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. prześliczne zdjęcia... najbardziej podoba mi się miejsce wykonane jak wnętrze jamy ustnej :)
    www.limonkoowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Przepiękne zdjęcia, oby tak dalej. :)
    Zapraszam do siebie: http://aldehydd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo ładne zdjęcia :)
    Współczuję hotelu :/

    niepowaznanastolatka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Zazdroszczę! Mam zamiar wybrać się kiedyś w taką podróż po Europie :) Ale zapamiętam, żeby nie spędzać w Bratysławie zbyt dużo czasu :p

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ładne zdjęcia! Byłam przedwczoraj w Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud, tyle że w Szanghaju:)

    Zapraszam do siebie gdzie opisuje moją podróż po Chinach:)
    nakrancumarzen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Naprawdę świetne zdjęcia! :) Zazdroszczę takiej podróży, ja jednak jestem zwolenniczką polskich gór, dlatego każde wakacje spędzam w mim raju na ziemi. :)
    Zapraszam na mój blog DIY http://szpiegtworzy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Zazdroszczę wybrania sie do tylu miejsc w tak krótkim czasie! Byłam w Wiedniu i mogę stwierdzić ze jest przepiękny. Te zdjęcia architektury najbardziej mnie urzekły. Pozdrawiam Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  34. Miałam to samo, co ty - całe wakacje siedziałam w domu, a mieszkam na wiosce zabitej dechami, gdzie mieszkańców nawet 50 nie ma, zaś średnia wieku to jakieś 60 lat :) Na szczęście, uratowała mnie ciocia, która zabrała mnie ze sobą do Pragi :) I tak zakochałam się w tym mieście, że napisałam o niej trzy posty na blogu i wciąż mi mało!

    Wiedeń - mam zamiar się tam wybrać! Chociaż fakt, zwiedzanie w trakcie upału to nic przyjemnego. Stolica Austrii ma niesamowity klimat - miałam okazję bliżej się z nią poznać podczas robienia projektu w gimnazjum, a projekt dotyczył właśnie Wiednia i tego, co warto w nim zobaczyć. Bratysława - nigdy o niej nic więcej nie słyszałam. Aż wstyd się przyznać, ale nawet nie wiem, co tam jest :D

    Pozdrawiam cieplutko + obserwuję ;*
    Anastazja
    anastazja-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. przepiękne widoki :)
    może uda mi się kiedyś zobaczyć to na własne oczy :))

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Też spędziłam całe wakacje w domu. Trzecie z rzędu! Nie jestem z tego zadowolona :/
    Śliczne zdjęcia x

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo ładne zdjęcia ukazujące świetne miejsca.
    Troszkę zazdroszczę Ci takiego wakacyjnego podróżowania~

    OdpowiedzUsuń
  38. Przepiękne miejsce! byłam i jesze raz bym chciała tam wrócić :))
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Faktycznie masz się czym chwalić! Piękne miejsce! Musze kiedyś tam pojechać! Miałam kiedyś okazje ale niestety odwołali wycieczkę :/

    NOWY POST!  ZAPRASZAM!
    Komentarze i obserwacje mile widziane!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  40. Zazdroszcze wyjazdu
    http://happinessismytarget.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo Ci dziękuję za miły komentarz pod ostatnim postem! Byłoby mi baaardzo miło gdybyś go zaobserwowała! To dla mnie bardzo ważne i motywujące do dalszego działania na Blogu! Zapraszam!♥
    http://lovelysoophie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Śliczne zdjęcia, zazdroszczę wyjazdu :). Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Ale widoki:D najlepsze są zęby, haha

    OdpowiedzUsuń
  44. Oo rany, wspaniałe zdjęcia! Chciałabym zobaczyć takie cudeńka na własne oczy... Może kiedyś? :3
    Świetny blog, podoba mi się wygląd <3

    thousand-miles-to-heaven.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. pozazdrościć takiego wyjazdu :)
    super zdjęcia !
    zapaszam do mnie :**
    http://julczi-julczi1.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
  46. Cudowny kościół i piękne atrakcje. Pozdrawiam i zazdroszczę wyjazdu (;

    adresjestdlaciot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Aż zachciało mi się pojechać do Wiednia. Bardzo ładne zdjęcia :)

    agataosinska9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Ależ tam pięknie! Musiałaś cudownie spędzić czas :) Śliczne zdjęcia!

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  49. Wybrałabym się tam.

    OdpowiedzUsuń
  50. Świetne zdjęcia, mam nadzieję, że będę miała kiedyś okazję tam pojechać :)

    Zapraszam do mnie: http://monyikafashion.blogspot.com >klik<

    OdpowiedzUsuń
  51. Cudowne zdjęcia!
    W Wiedniu jest bardzo ładnie :)
    Mój Blog – klik!

    OdpowiedzUsuń
  52. Zazdroszczę chciałabym zobaczyć wszystkie te miasta ;P Fajne zdjęcia ;D
    Hej ho ! zapraszam również do mnie ! :) Klik :P

    OdpowiedzUsuń
  53. Śliczne zdjęcia. Zazdroszczę Ci pobytu w Wiedniu.
    Wpadniesz?
    zuzannaobsadna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. mega blog :* zapraszam do mnie http://lostclaudia.blogspot.com/
    Jeśli ci się spodoba zaobserwuj a ja zrobię to samo ;)

    OdpowiedzUsuń
  55. Pięknie tam,magicznie :) Bardzo spodobała mi się ta brama,wygląda tak bogato :)

    u mnie ,,jak sprawić aby włosy były piękniejsze'' http://alexwberry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  56. Ciekawie piszesz
    Obserwuję ;)
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  57. Śliczne zdjecia *.*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli obserwujesz mojego bloga, to dlatego, że Ci się podoba - nie uznaję obserwacji za obserwację. Regularnie natomiast odwdzięczam się za komentarze i z góry za nie dziękuję (◡‿◡✿)

.post-body img { width:1200px; height:auto; } post-body img {border:none !important ;}