środa, 24 lutego 2016

FAVOURITE RUNWAY LOOKS: SS&FW 2016

Lenistwo związane z feriami mocno mi się udzieliło, dlatego znalazłam nawet czas na przejrzenie zdjęć z Fashion Weeku, szczególnie, że ostatnio wyszło kilka ciekawych kolekcji, które do tej pory migają mi na Tumblr. Skoro już siedzę w domu, a tak zapowiadałam się ze zwiększoną aktywnością podczas przerwy zimowej - there you go, post z moimi ulubionymi kolekcjami na 2016. Dajcie znać, co najbardziej przykuło Waszą uwagę, a jeśli macie jakichś swoich innych faworytów, chętnie o nich poczytam i przejrzę! Od siebie mogę dodać jeszcze, że bardzo chciałam uwzględnić tutaj kolekcję Olympii Le Tan z cekinowymi bluzkami z nadrukiem imitującym odsłoniętą pierś, ale czas biegnie tak szybko, że nawet nie zorientowałam się, że była to kolekcja na jesień 2015, więc nie chciałam już naginać tematyki tej notki, ale w wolnej chwili polecam zobaczyć! 

MARC JACOBS fall 2016 RTW
Czy muszę wyjaśniać, dlaczego kocham tę kolekcję? Stylizacje niczym czarna wdowa, kokardy pod szyją, cekinowe zdobienia, długie płaszcze, platformy, ale co jest dla mnie najważniejsze - genialny makijaż. Krytykowany przez wiele osób, widziałam nawet śmieszne komentarze "rozumiem sztukę, ale to jest brzydkie". Dla mnie jest świetny, czarne panda eyes wyglądają trochę jak mój niedomyty eyeliner w którym chodzę po domu, uwielbiam też czarny cień pod oczami i strzeliste kreski, rozjaśnione brwi i falowane włosy.

MIU MIU SS 2016 RTW
Kolekcja trochę odbiega czasowo, bo był to pokazań na wiosnę/lato, a więc wyszedł już dawno i publikowałam go nawet na fanpage'u, ale spodobał mi się tak bardzo, że nie mogłam go pominąć w zestawieniu ulubieńców na 2016, bo jest niesamowicie cudaczna. Kilka niespójnych ze sobą warstw wygląda jak dziecięce przebieranki, co nawet potwierdza się w plastikowych koronach. Modelka w środku trochę sprawia, że żałuję sprzedaży mojej pół-przezroczystej sukienki, którą kiedyś podpatrzyłam na Harajuku i zapragnęłam mieć. No nic, w takim razie muszę zdać się na przypadkowe ubrania z szafy.

Alexander Wang fall 2016 RTW
Wang przyznał, że jego klienci skłonni są do kupowania czarnych ubrań, więc zrobił taką, a nie inną kolekcję. Ale powiedzmy sobie szczerze: czy ktoś kojarzy go z innym kolorem niż czerń? Gdzieś przeczytałam, że inspiracją dla kolekcji były japońskie gothic lolity, nie szłabym tak daleko, ale kocham wszystkie ciężkie zdobienia, zaczynając od obroży (mam podobne!), a kończąc na błyszczących butach.

Adam Selman Fall 2016
Kolejna kolekcja, która wpadła mi w oko przeglądając slajdy z fashion weeku. Szczególnie moją uwagę zwrócił sweter na drugiej modelce, bo wygląda trochę jak te lśniące łańcuchy wieszane na choince, chociaż u mnie nigdy go nie było, bo mama uważała, że jest kiczowaty. Zatem wymieniała kiczowaty łańcuch na inne kiczowate ozdoby, a mnie się on podoba, bo nawet najbardziej licha choinka wydaje się bardziej "pełna". Moje smutne święta mogą być powodem miłości ubrań Selmana.


MCQ ALEXANDER MCQUEEN FALL 2016 RTW
Spojrzałam na ten lookbook i od razu pomyślałam o College confidentional. Kołnierzyki, marynarki i białe kozaki dają grzeczny, sterylny strój, czyli coś, co kocham. No, od czasu do czasu, ale w kolekcji przewijają się też koszulki z nadrukami i ciężkie płaszcze. Co prawda są to tylko przebłyski na tle całego lookbooka, jakby próba buntu przeciwko byciu wciskanym w golfy i koszule, ale całość zdecydowanie do mnie przemawia.

Olympia Le-Tan SS 2016
We wstępie napisałam, że przegapiłam moment na publikację zeszłorocznej, bajkowej kolekcji, ale w tej również odnalazłam coś ciekawego i chyba nie trzeba mówić czemu, taki geek kultury japońskiej jak ja, nie mógł przejść obok niej obojętnie. Marchewkowe rajstopy średnio do mnie przemawiają i sam się w nich nie widzę, ale wyglądają genialnie przy równie jaskrawym makijażu i kokardkach. Gdzieś tam dotarłam do informacji, że kolekcja została stworzona ku pamięci hotelu Okura, który w tamtym roku został zamknięty (a przynajmniej przeznaczony do przebudowania). Budynek powstał na potrzeby olimpiady odbywającej się w Tokio w 1964 i był wizytówką nowoczesnej architektury Japonii. Stanowił ulubione miejsce pobytu wielu artystów i celebrytów, w 2009 r. zatrzymał się tam Barack Obama. Obecny hotel mają zastąpić 2 wieżowce z ponad 500 pokojami. Olympia Le-Tan przyłączyła się do artystycznego strajku, stąd  w jej kolekcji widać inspiracje kimonami, gejszami i japońską sztuką wiązania, kinbaku. 


31 komentarzy:

  1. Wow 💞 wang mnie zachwycił 💜💜

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne stylizacje! Kazdy moze dobrac cos do swojego stylu, ZAPRASZAM DO SIEBIE primegoal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Stylizacje świetne ;) Gaga wygląda wręcz fenomenalnie! :D / http://marcelinakornelia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zawsze cudowne pokazy, uwielbiam takie oglądać.. Inspirować się.

    ZAPRASZAM I OBSERWUJE(Jako:Aleks Mlodz)
    http://aaleksm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne pokazy, ostatni najlepszy!
    are-we-cool-enough.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. tęsknie za McQueenem i jego kosmicznymi sukienkami, w tym roku na wybiegu tylko drugie Valentino (które kocham i szanuję całym sercem, ale no kurczę, nie tego oczekuję)

    OdpowiedzUsuń
  7. wszystkie super, ale moim zdaniem najlepszy Adam Selman :)
    www.itsnesti.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietne sa te kolekcje ale oczym tutaj mowic jak sa ta cenieni projektaci i swietne domy mody, cos wspanialego, zapraszam do mnie pozostacaoba.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam twoje poczucie estetyki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe kolekcje :)
    http://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Makijaż pandy jest super. Estetyka jest zbyt mainstreamowa. Moja ulubiona kolekcja to zdecydowanie ta od Wanga.

    OdpowiedzUsuń
  12. Patrząc na zdjęcia z pokazów mody, zwykle zastanawiam się, dla kogo są te ubrania - bo na pewno nie dla normalnych ludzi. Często są tak artystyczne, że nikt nawet na jakieś wyjście by ich nie założył. Części ubrań z tych kolekcji też to się tyczy...
    Ostatnie stroje wydaja mi się najciekawsze ;P
    http://drewniany-most.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo ciekawy post :)
    oby tak dalej
    pozdrawiam

    ZAPRASZAM DO MNIE
    zoozelooveblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie modelki są nieco straszne! :)
    http://mvrseliuv.blogspot.com/
    https://www.vinted.pl/members/744022-mavselina/ubrania

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow! Niektóre stylizacje naprawdę mnie mega zainspirowały!
    Bardzo lubię oglądać zdjęcia z pokazów ;)

    http://maya-maay.blogspot.com/ Obserwuję i liczę, że wpadniesz do mnie, a jeśli się spodoba to zaobserwujesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakoś nieszczególnie interesuje mnie oglądanie zdjęć z pokazów. Bardziej spektakularne byłoby pojawienie się na takim wydarzeniu. Nie mniej jednak stylizacje są bardzo intrygujące.
    Pozdrawiam ciepło (:
    calkiemzwyczajnadziewczyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny modowy post! :)


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Lovely post dear! Have a great day! xx

    OdpowiedzUsuń
  19. swietny wpis:*

    zapraszam do siebie:
    http://mjjlena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. kto to nosi? beka XD

    OdpowiedzUsuń
  21. Marc Jacobs zdecydowanie się wyróżnia, jest tam taki przepych, że nie wiem na co patrzeć, ale jednocześnie wszystko ze sobą współgra. Ta pani po lewej przypomina mi Gage. MIU MIU kojarzy mi się bardzo z bielizną kobiet z dworu Marii Antoniny, chyba naoglądałem się za dużo filmów. Środkowa stylizacja od Selmana kojarzy mi się z dzieciństwem, ponieważ bardzo popularne były kiedyś peruki zrobione z podobnego materiału jak bluza, pamiętam, że grzywka nigdy nie chciała się ułożyć i były duże odstępy jak u tej pani. U Olympii Le-Tan te sznury, jeśli to są sznury, to kojarzą mi się kamasutrą albo jakimś sado-maso :D Wiem, mam dziwne poczucie estetyki, ale przynajmniej interpretacja własna, ha :D

    MOJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja bym Ciebie widziała na takich pokazach, idealnie do Ciebie pasują te stylizacje :)
    naoffashion-click

    OdpowiedzUsuń
  23. wow, ale super stylozacje.
    angelikalife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Niektóre stylizacje bardzo mi się podobają :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Te płaszcze *.* O rany!

    Nowy post, zapraszam!
    Zaobserwuj jeśli ci się spodoba! ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK
    *Biorę udział w konkursie na Blog Roku, zachęcam do głosowania ;)*

    OdpowiedzUsuń
  26. Alexander Wang chyba najbardziej trafił w moje gusta ze swoją kolekcją :) Ogólnie wszystkie mają w sobie coś, co mi się podoba :)
    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. MIU MIU, Wang, ALEXANDER MCQUEEN i Adam Selman skradli mi serce. Ehh
    http://nekoworlds.blogspot.com/#_=_

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli obserwujesz mojego bloga, to dlatego, że Ci się podoba - nie uznaję obserwacji za obserwację. Regularnie natomiast odwdzięczam się za komentarze i z góry za nie dziękuję (◡‿◡✿)

.post-body img { width:1200px; height:auto; } post-body img {border:none !important ;}