piątek, 12 lutego 2016

PHOTO DIARY: ETEGAMI

Ze względu na  maturę (ehhh) w tym roku zrezygnowałam z zajęć języka japońskiego, ale wciąż jestem na bieżąco z comiesięcznymi zajęciami z kultury w ramach cyklu Bunka. Na 6 lutego zapowiedziano warsztaty z etegami, plakat był zachęcający, chociaż miałam mgliste pojęcie, co właściwie będę robić na takich warsztatach. Musiałam się douczyć poprzez wyszukiwarkę internetową i właściwie wydawało mi się, że już kiedyś widziałam obrazki wykonane w tym stylu, ale byłam zaskoczona różnorodnością tematyczną i ich wykonaniem. Etegami (e - obrazek, tegami - wiadomość/list) to małe obrazki opatrzone krótkim hasłem, najczęściej nanoszone od razu na pocztówkę, aby można było je łatwo wysłać do znajomego. Oczywiście ma być to prezent wyrażający uczucia, podobno nawet jeśli ma się wprawę i robi dobre ilustracje, wypada gdzieś przypadkowo maznąć tuszem, żeby kartka była bardziej niezdarna i bardziej od serca. Wykonanie kartki zaczyna się od tuszu. Nakłada go się tym samym pędzlem, co do kaligrafii i obowiązują podobne zasady, pędzel trzymamy pod kątem 90 stopni, a więc pierwsza przeszkoda do uzyskania prostej kreski, jeśli trzęsą wam się ręce, bo wiecie, że już nie ma odwrotu, jeśli coś nie wyjdzie. Następnie należy wypełnić je farbami akwarelowymi (są łatwo dostępne, a najbardziej zbliżone do tego, czego używają w Japonii) pozostawiając miejscami białe przestrzenie. Spotkanie było w klimacie walentynkowym i mieliśmy robić kartki dla ukochanych, ale jak już wspomniałam: tematyka jest dowolna. Na etegami umieszcza właściwie co popadnie, nawet cebula zdaje się być popularnym motywem. 

Teraz pewnie liczycie na jakieś czarujące zdjęcia, ale udało mi się zrobić tylko kilka, ale photo diary na blogu musi być, bo to już takie zboczenie blogerskie, że gdziekolwiek się wychodzi, trzeba wziąć ze sobą aparat, a nuż będzie można napisać notkę. 


19 komentarzy:

  1. mm... arbuz :D też tak mam, wszędzie zabieram ze sobą aparat :D
    mój blog ... KONKURS FOTO

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne te prace wyszły! :) Nigdy nie słyszałam o czymś takim Etegami i bardzo mi się to spodobało widząc twoje zdjęcia. Ciekawe także wydają się te warsztaty z tego na które poszłaś, szkoda że u mnie w mieście niczego takiego nie znajdę :c

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Faajne... Musze sobie kupić tusz :) Serio, natchnęłaś mnie na nowy sposób rysowania. Zwłaszcza tym arbuzem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku, to jest super :D bardzo oryginalny pomysł "prezent" dla bliskiej osoby. W sensie taki bez okazji, żeby sprawić przyjemność. Szkoda, że u nas nie ma takiej tradycji, chętnie bym kolekcjonowała takie kartki :) Pozdrawiam!


    blueberry-teddybear.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Super te pracę! Są uroczę, najbardziej przypadła mi do gustu truskawka!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Chociaż japońskim się nie interesuje to wydaje mi się być do dość ciekawa forma komunikacji (jeśli dobrze zrozumiałam). Podziwiam! :)
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale ciekawe! :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Japonia <3 Świetne obrazki :)

    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wcześniej nigdy o tym nie słyszałam, ale bardzo mi sie podoba. :) Swietnie ci wyszło te rysunki! :)
    🌙 http://queen-of-moon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. fajna sprawa

    http://eskucinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne rysunki. Najpiękniejszy to chyba kwiat *-*
    mój blog: klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudne prace :) Arbuz jest genialny :*

    http://aniamojepasje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mi się to podoba i ciekawie to wygląda ;)
    naoffashion-click

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie słyszałam o czymś takim jak etagi :o chociaż bardzo ciekawie to wygląda, szkoda, że nic nie rozumiem z tych znaczków... bardzo chciałabym się nauczyć języka japońskiego bądź chińskiego. Zobaczymy jak to wyjdzie!
    Pozdrawiam ciepło (:
    calkiemzwyczajnadziewczyna.blogspot.com <---Konkurs

    OdpowiedzUsuń
  15. Zazdroszczę! Już gdzieś kiedyś o tym słyszałam i chciałabym spróbować tej techniki.
    Mój blog, zapraszam :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne prace! Szczególnie ten arbuz :D

    Pozdrawiam.
    http://angelikabien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli obserwujesz mojego bloga, to dlatego, że Ci się podoba - nie uznaję obserwacji za obserwację. Regularnie natomiast odwdzięczam się za komentarze i z góry za nie dziękuję (◡‿◡✿)

.post-body img { width:1200px; height:auto; } post-body img {border:none !important ;}